schrijnwerker die werken uitstelt

viviana
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

schrijnwerker die werken uitstelt

#1 , 25 jun 2020 14:26

Begin januari 2020 een schrijnwerker laten komen voor kleine wandkast voor een ingebouwde frigo te plaatsen en deurtjes op een kast in de slaapkamer.
Contract opgemaakt en omdat het maar 2 dagen werk is zou hij dit gemakkelijk tussen andere werken kunnen uitvoeren zei hij.
Als de MDF platen zouden komen in hun atelier moest ik 30% voorschot betalen.
Dat bedrag heeft hij nooit gevraagd.
Maar we zijn nu al juni en nog stelt die schrijnwerker de werken uit.Hij zou geen genoeg personeel hebben en ook ivm dat virus.
Maar omdat ik mijn bed niet kan plaatsen voor de kasten moet ik al een half jaar in een zetel slapen.
De beddenwinkel dringt nu aan op levering.
Nog wilt hij geen datum vastleggen.Vind nu 6 maanden toch lang genoeg en hij neemt andere werken aan en dat van mij laat hij links liggen.
Kan ik het contract verbreken zonder kosten?aangetekend schrijven sturen? wetswinkel gaat?
Advocaat neem ik liever niet....gaat mij alleen meer kosten.
In het contract staat er geen termijn is van uitvoering van de werken maar een half jaar vind ik toch lang genoeg.
Gr.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jun 2020 14:34

Begint met een AANGETEKENDE brief te sturen en zet er een datum op bv 14 dagen, gewone telefoons of mail maken geen indruk, dus stel hem aangetekend in gebreke .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”