Aankoop via webshop Nederland

p1970
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Aankoop via webshop Nederland

#1 , 24 jun 2020 10:37

Ik kocht een videofooninstallatie via een webshop in Nederland.
Na de installatie ervan bleek het toestel gebreken te vertonen. Dat waren gebreken zoals spraak ging wel vanaf binnenpost maar niet vanaf buitenpost, deurcontact deed het niet enz.
Ik nam 3x contact met de verkoper (het is immers onder garantie) via chat maar een oplossing kwam er niet. Dus stuur ik deze terug en ik hoor 2,5 maanden niets. Na aandringen krijg ik een bericht dat er niets aan het toestel is en ik 90 euro onderzoekskosten moet betalen.
Dat weiger ik natuurlijk. Ik ben zelf elektrotechnisch installateur en samen geen oplossing vinden is bewijs genoeg, dacht ik.

Die zaak komt na ecc uiteindelijk voor de rechtbank. En daar blijkt dat de bewijslast bij de koper ligt, en dat niet kon aangetoond worden dat er een gebrek is.
En gezien een derde dit niet onderzocht heeft is het verzoek tot terugbetaling agfgewezen. Het feit dat ik deskundige ben doet niet terzake.
ECC schreef eerder dat de bewijslast bij de verkoper ligt en dat de verkoper geen oplossing kon bieden.

Nu stel ik me de vraag of ik verder nog iets kan doen, eventueel met een verslag dat ik opvraag van de derde die na een vaststelling van de gebreken weer naar huis gegaan is. Of gaat een nieuwe vordering niet meer ? Of kan men zich ergens anders op beroepen ?
De vordering was via europese uitwisseling.


Het product opeisen met betaling zie ik niet zitten, gezien de naverkoop nihil is, er geen service is door de fabrikant en ik waarschijnlijk weer met dezelfde problemen ga zitten, of het moet gemaakt zijn tijdens die 2,5 maanden en dan heb ik betaald voor niets.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jun 2020 10:56

U schrijft zelf dat het voor de rechtbank geweest is, en er is een expert aangesteld geweest is, dan kan je Misschien nog in beroep gaan, weeg alles goed af wat de kosten betreft want garantie dat je die zaak wint kan je nooit niet voorspellen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JurecaBE
Berichten: 336
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jun 2020 11:24

Als firma aangekocht?
JurecaBE moderator

Reclame

p1970
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jun 2020 17:14

Nee, ik kocht ze als particulier. En blijkbaar kan ik niet in beroep gaan omdat het bedrag lager is dan 1750 euro (het is 1200 euro).

Terug naar “Consumenten Koop”