Pagina 1 van 1

schadeclaim wegens niet afhandelen garantie

Geplaatst: 28 aug 2008 15:55
door zabinko
Kort de situatie:

1) camera (prosumer van +800 euro) gaat in herstelling -binnen garantieperiode - in april.
2) cameraschade valt buiten garantie. ik betaal de schade en laat herstellen bij leverancier.
3) camera wordt niet op tijd hersteld (buiten de door hun gestelde termijn van 6 juni), overschrijdt de termijn met 1 maand.
4) hierdoor kan ik mijn eigen toestel niet gebruiken op onze trouw en opvolgende huwelijksreis.
5) nu paar maand later nog steeds geen camera, tweemaal de herstelling betaald, een hoop kosten en kwalitatief lagere foto's.

ik heb reeds een AZ gestuurd, zonder reactie. De hoofdzetel van de firma is in Frankrijk, met een Point of Sales in Brussel (Pixmania).

Kan ik hen aanklagen? Kan ik emotionele schadevergoeding eisen?
Ik zit zelf te denken aan procedure via vredegerecht (totale kosten vallen onder 1800 euro), maar ze hoeven daar niet op te dagen.