afzien van aankoop elektrische fiets
Geplaatst: 22 jun 2020 20:55
Beste,
vorig jaar heb ik bij een lokale fietshandelaar een bestelbon ondertekend om mijn bestaande fiets te laten ombouwen naar een elektrische fiets.
Die bestelbon dateert van 07/09/2019 waarin duidelijk vermeld staat : Afleverdatum: 3° week mei 2020.
In januari 2020 moest ik al een voorschot betalen van 1400 euro (ook zoals vermeld op de bestelbon).
Vanwege het goede weer begin april had ik al eens geprobeerd te bellen naar die persoon met de vraag of de afleverdatum vroeger kon dan 3° week mei.
Helaas was hij niet bereikbaar. Ook niet da enkele telefoontjes.
Dan probeerde ik te sms'en. Na een paar herinneringen te sturen, kreeg ik een kort antwoord per sms : "zoals op de bestelbon 3de week van mei, indien vroeger zal ik wel bellen"
Toen we de 3de week van mail stuurde ik terug een berich met de vraag hoever hij in zijn planning zat. Geen antwoord.
2 dagen later deed ik een vriendelijke herinnering. Antwoord : "ik heb kleine 2 weken achterstand. Ik doe er alles aan op dit spoedig weg te werken. Ik hou je op de hoogte".
Op 15/06 (dus 3 weken na zijn bericht van achterstand) stuurde ik hem terug een bericht van "hallo, al enige vooruitzichten ?"
Nog steeds geen tegenbericht tot op vandaag.
Geen antwoorden krijgen is bij mij een slecht teken en is geen klantvriendelijkheid meer. Hierdoor heb ik veel zin om van de aankoop af te zien en mijn voorschot (1400 euro) terug te vragen. Kan ik dat ? hoe ?
vorig jaar heb ik bij een lokale fietshandelaar een bestelbon ondertekend om mijn bestaande fiets te laten ombouwen naar een elektrische fiets.
Die bestelbon dateert van 07/09/2019 waarin duidelijk vermeld staat : Afleverdatum: 3° week mei 2020.
In januari 2020 moest ik al een voorschot betalen van 1400 euro (ook zoals vermeld op de bestelbon).
Vanwege het goede weer begin april had ik al eens geprobeerd te bellen naar die persoon met de vraag of de afleverdatum vroeger kon dan 3° week mei.
Helaas was hij niet bereikbaar. Ook niet da enkele telefoontjes.
Dan probeerde ik te sms'en. Na een paar herinneringen te sturen, kreeg ik een kort antwoord per sms : "zoals op de bestelbon 3de week van mei, indien vroeger zal ik wel bellen"
Toen we de 3de week van mail stuurde ik terug een berich met de vraag hoever hij in zijn planning zat. Geen antwoord.
2 dagen later deed ik een vriendelijke herinnering. Antwoord : "ik heb kleine 2 weken achterstand. Ik doe er alles aan op dit spoedig weg te werken. Ik hou je op de hoogte".
Op 15/06 (dus 3 weken na zijn bericht van achterstand) stuurde ik hem terug een bericht van "hallo, al enige vooruitzichten ?"
Nog steeds geen tegenbericht tot op vandaag.
Geen antwoorden krijgen is bij mij een slecht teken en is geen klantvriendelijkheid meer. Hierdoor heb ik veel zin om van de aankoop af te zien en mijn voorschot (1400 euro) terug te vragen. Kan ik dat ? hoe ?