Stopzetting online opleiding - Kultuur en Vormingscentrum (KVC)

T-Rex
Topic Starter
Berichten: 3

Stopzetting online opleiding - Kultuur en Vormingscentrum (KVC)

#1 , 17 jun 2020 11:36

Eind vorig jaar had mijn stiefdochter de intentie om te 'herscholen' en wou richting medische secretaresse uit. Ze schreef zich in bij bovenvermeld centrum en ondertekende de nodige documenten. De kleine lettertjes worden dan meestal in vertrouwen niet gelezen maar hoe dan ook het afstandsonderwijs is van start gegaan. Begin januari 2020 kreeg ze een aanbod om als zelfstandige zorgverlener aan huis te gaan gaan werken. Dit beviel haar prima. Intussen is ze ook zwanger geraakt. In de maand maart 2020 heeft ze haar opzeg gedaan om het contract met KVC te stoppen. Deze melden dat ze geen beroep gedaan heeft op de 14 dagen bedenktijd en rekenen haar de volledige kosten van 1044 euro door. Verplicht te betalen, in geval ze dit niet kan dan mag er een voorstel tot afbetaling gedaan worden. Men meldt ook dat ze 10 jaar tijd heeft om de cursus af te ronden. De website van KVC vermeld geen algemene of financiele voorwaarden. Die zouden op de achterkant van het contract gestaan hebben, maar dit contract is verloren gegaan, teneinde ze dit niet meer vindt. Ze werd nogmaals (ditmaal) een aangetekende zending gestuurd met opzeg, maar KVC weigert dit te herroepen en bevestigd dat de betaling dient te gebeuren. Bij KVC gebeurt alles per brief, niets aangetekend, met op goed geluk af dat je het ontvangt!!
Heeft iemand een idee hoe dit kan doorbroken worden. Ik denk dat velen in dit geval verkeren maar gewoon de zaak laten wat het is en betalen.
Welke rechten kan ik hier inroepen?
Alvast bedankt

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 17 jun 2020 11:54

Als ze een uitweg wil vinden, zal ze toch eerst over het contract of een duplicaat moeten beschikken. Vraag het desnoods op bij de instelling in kwestie.

Zonder de voorwaarden te kennen waarvoor ze mee akkoord is gegaan, kunnen we u moeilijk verder helpen. De kans dat er überhaupt een uitweg is, lijkt me sowieso eerder klein.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”