Er wordt mij gevraagd te betalen voor een compensatie na verlaten operator

bosii
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

Er wordt mij gevraagd te betalen voor een compensatie na verlaten operator

#1 , 29 mei 2020 08:27

Hallo iedereen,

ik heb wat advies nodig. Eind februari werd ik klant bij Voo voor een mobiel abo. Ik wilde graag een abo voor mijn startende vennootschap, maar daar ik nog geen BTW nummer had sloot ik en gewoon 'consument abo' af. De eerste dag van het abo, deelde ik mijn BTW nummer mee, maar het was te laat om dit over te zetten naar een professioneel abo voor die maand, na heel veel heen en weer gebeld vertelde ze mij dat alles zou in orde komen voor de facturatie van Maart. Well, it didn't...
De laatste dag van Februari annuleerde ik mijn datapack, daar ik in Maart overgeschakeld zou worden naar mijn pro abo met alle data die ik nodig had. Maar ondanks dat mij telefonisch beloofd was dat de overschakeling zou gebeuren, gebeurde deze niet en ik bleef met mijn 'consumenten abo' zitten, met zeer weinig data. Ik belde Voo op om te vragen hoe het zat, waarom dat de overzetting mislukt was en ze verontschuldigde zich en activeerde (zoals ik het begrepen had) een 20Gb databundel voor Maart ter compensatie van hun fout.

Fast forward naar eind Maart, de communicatie met Voo verloopt stroef (ze hadden de bedrijfsnaam fout in hun systeem gestoken en werd maar niet juist geupdate). Ik beslis om voort te gaan bij Voo. Een maand later krijg ik factuur in de bus voor 20GB databundel die geactiveerd was ter compensatie (ik heb nog steeds het normale 'consumenten abo' voor Maart betaald, zij het met beperkte data).

Vreemd genoeg is deze factuur van de '20GB compensatie' nu plots wel juist gefactureerd aan de vennootschap. Maar eerlijk gezegd wil ik deze echt niet betalen. ik heb het zelf nooit geactiveerd en werd mij aangeboden ter compensatie omdat Voo mijn abo niet tijdig had omgezet (waardoor ik ook in Maart het 'consumenten abo' privé betaalde ipv op de vennootschap).

Wanneer ik voo contacteer, zeggen ze mij dat hun geste van 20GB databundel enkel gelde wanneer ik klant zou blijven bij hen en gezien ik vertrokken ben, dien ik nu te betalen. Ik heb nooit iets op papier ontvangen van die 20GB databundel, heb het zelf niet geactiveerd, werd mij aangeboden ter compensatie door een fout van Voo en nu mag ik ervoor betalen. Kan dit zomaar?

Bedankt voor de reacties!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 mei 2020 09:03

Wanneer gaan de mensen eens snappen dat zoiets op papier dient gezet te worden. Die operatoren maken doorgaans deel uit van een callcenter, waar een paar 100 mensen naast elkaar aan een desk zitten. Dat callcenter dient dan nog niet eens in ons land te zijn, maar kan eender waar in de wereld zijn. Als het druk is, en dat is het altijd in die centra, vergeet de operator soms de gegevens in zijn systeem aan te passen. Daarom zet hetgeen ze beloofd hebben, op papier of mail, zodat er minstens een bewijs is .
De helpdesk van mijn werkgever destijds was in Zuid Afrika, en de boekhouding in Hongarije. Daar zaten perfect Nederlands sprekende mensen die u vragen antwoorden.

bosii
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 mei 2020 10:32

Wel ja, natuurlijk moet zoiets op papier staan, maar krijg dat maar eens gedaan...
Ik heb zelfs geen contract met Voo op papier...
En btw, nederlands spreken ze niet bij Voo hoor, ja, hun website is in Nederland, Engels en Frans. Hun keuzemenu ook, maar uiteindelijk spreekt men enkel Frans hoor ;)

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 29 mei 2020 12:10

VOO is dan ook een provider uit de Waalse regio

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 mei 2020 12:19

Wanneer gaan de mensen eens snappen dat zoiets op papier dient gezet te worden.
heb je de wettelijke basis hiervoor?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Sirkii
Berichten: 5414

#6 , 29 mei 2020 18:40

Hoe groot is de gevraagde compensatie?

Terug naar “Consumenten Koop”