X

Jarne Meseure
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

X

#1 , 27 mei 2020 10:21

hallo,

Ik ga het "kort" maken.
wij (ik en mijn moeder) zijn van telenet naar X overgestapt in 01.2020 of 12.2019 ik ben het niet zeker.
we hadden 58/mbs in totaal.
Na aansluiting en herstelling van X nog 0.39Mb/s na mijn aanpassingen 21.3mb/s dit is via de "stadslijn" X weet nergens van en quote :"dit is voor het eerst dat wij hiervan horen".terwijl onze buren die minder technisch zijn al quote : "een paar jaren aan het proberen zijn" dit na dat het internet bij meerderen onder hen tot 15 maal per uur compleet wegvalt, bij ons "slechts 8 maal per uur" en de (vergeef mijn taalgebruik) idioten die X "experts" noemt zeggen dat dit is omdat wij de laatste op de lijn zijn. ipv: er dienen door digitalisatie betere lijn aangelegd te worden gezien de huidige infrastructuur niet langer voldoende is.
Persoonlijk zou ik de lijn van hier tot de vdsl 2 (fiber-aansuiting) vernieuwen en verdubbellen zodat ik 30 jaar op mijn gemak ben.
X heeft daar blijkbaar noch de kennis noch het materieel voor,maar wij betalen de "volle pot" en "klacht indienen helpt niet maar als je echt wilt kun je 240 euro geven om het op de rol te krijgen""en dan kan het nog zijn dat er niks mee gebeurt"Politie Belgie.

Mijn vraag is...wat NU ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 27 mei 2020 10:35

U mag geen namen van bedrijven noemen op dit forum.

Is er een technieker ter plaatse geweest? Lassers misschien zelfs? Uw uitleg is nogal warrig.

Als uw moeder geen stabiele VDSL2-aansluiting kan worden geboden, dan zit er, in afwachting van de aanleg van glasvezel in uw straat, niks anders op dan terug te keren naar één van de twee bedrijven die internet aanbieden via coax. Ze gaan geen volledige straten opengooien om een nieuwe koperkabel te leggen voor een handvol klanten; koper wordt uitgefaseerd. U gaat dit onmogelijk kunnen afdwingen. Reken hoogstens op een compensatie voor de gebrekkige dienstverlening.
"sowieso" schrijf je zo.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 27 mei 2020 11:08

Mijn vraag is...wat NU ?
Simpelste oplossing:

Huidige provider opzeggen

Andere provider kiezen - maar dan wel éne die niet via dezelfde telefoonkabel gaat ...

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 27 mei 2020 12:19

Dus terug naar uw vorige provider.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#5 , 27 mei 2020 21:15

Alle providers bieden een maximale snelheid.
Geen enkele biedt een minimale snelheid.
Juridisch kunt u hier dus niets doen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 27 mei 2020 21:39

Alle providers bieden een maximale snelheid.
Geen enkele biedt een minimale snelheid.
Juridisch kunt u hier dus niets doen.
Als je internetverbinding tot 8x per uur wegvalt, en de provider kan dat technisch niet oplossen, dan is dat zuivere wanprestatie van die provider.
Dienst verkopen die men niet blijkt te kunnen leveren.
Als dat spel hier 8x op een maand uitvalt, lag het al buiten.

Buitengooien dus ...
Er is concurrentie, gebruik ze


Er zijn zelfs oplossingen via 4G
Van een provider met een kleurtje (of langs TV kabel)
Of zelfs via een dochterbedrijfje van Jarne zijn vorige provider ...

Terug naar “Consumenten Koop”