Formulier E705(douane document invoeren van een voertuig)

Badman
Topic Starter
Berichten: 39

Formulier E705(douane document invoeren van een voertuig)

#1 , 25 mei 2020 20:10

hallo,
ik kocht een auto bij X in Deurne.nu ik heb die auto betaald .ik heb 4jaar geen auto meer gehad dus ik moet alles opnieuw hebben nummerplaat,verzekering .De auto komt uit Italie(o km ingeschreven op 29.11.2019,en is door X ingevoerd hij is betaald en ik wacht dus af tot wanneer mijn verzekering(Yuzzu) mijn aanvraag aanvaard,en de nummerplaat doorstuurd naar X in Deurne (Antwerpen)en naar mij dus de groens verzekeringskaart.Wel vandaag kreeg ik een e-mail van Yuzzu dat ik hen het document E705(electronisch document) moet doorsturen ik bel dus naar X en die gingen mij terugbellen maar niets daarvan;ALs je een auto koopt in bv Italie of binnen de EU moet er Btw betaald worden 21%..ik ga er van uit dat X dit gedaan heeft anders denk ik niet dat je door de autocontrole komt enz. ik heb ook buiten mijn documenten Bv Carpass en het Keuringsbewij van de Autocontrole mee gekregen, en alsook het roze formulier "inschrijven van een voertuig".,nu waarom zou mijn verzekering nu van mij dit document vragen,tenslotte ik heb die wagen niet uit het buitenland naar hier gehaald,en ik kan mij niet inbeelden dat dex hierop geen Btw zou op betaald hebben .Iemand ook zo'n ervaring gehad,btw de Cardoen werkt op dezelfde wijze.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 25 mei 2020 20:23

Wat staat er op de factuur? X uit Deurne als verkoper en 21% Belgische btw of de Italiaanse verkoper en geen btw?

Fiscaliteit en keuring staan los van elkaar.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 25 mei 2020 20:49

Nieuwe auto: 0 km én minder dan 6 maanden ...
Volle Belgische BTW te betalen

Moet uiteraard ingevoerd worden want is geen voor de B markt bestemd voertuig :arrow: E705 (tegenwoordig elektronisch aan te vragen)


Voor B markt bestemde voertuigen zijn "gekend" bij DIV (via officiële merk-invoerders)
Dus als er één opduikt die ze niet "kennen" moet er een E705 bij zijn ...
Laatst gewijzigd door Inazuma op 25 mei 2020 20:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 25 mei 2020 20:51

Nieuwe auto: 0 km ...
Volle Belgische BTW te betalen
Sterker nog, 5999 km is ook nog nieuw voor de btw. Zelfs 100.000 km maar slechts 5 maanden in gebruik, is nieuw.

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 jun 2020 13:33

Aan TS , Hoe ver staat de zaak want ik overweeg zelf een wagen te kopen bij de firma C. Ook daar gaat het om wagens die met O km ingevoerd worden uit het buitenland en ik ben niet van plan mij een hoop miserie op de hals te halen.

Terug naar “Consumenten Koop”