Pagina 1 van 1

Gekochte step al meer in reparatie

Geplaatst: 13 mei 2020 13:44
door Hawke
Ik heb een step aangeschaft als alternatief voertuig van ca 1700 euro, aangezien mijn wagen niet meer voldeed volgens de lsz normen. Nu na een week, was het uit met de pret. Step reed totaal niet meer. Terug naar de verkoper die deze naar de dienst naverkoop heeft gezonden. Na 3 weken had ik men step eindelijk terug. Eens ik een rit deed, merkte ik dat men step niet in orde was. Afgeremd gevoel en reed ook veel trager. Dus terug contact opgenomen met verkoper, na enkele weken mij zo te laten rijden kreeg ik het bericht dat de step terug binnen mocht voor reparatie. Nu is mijn step al 2 weken weg, geen alternatief gekregen en krijg ik te horen dat die nog steeds onderweg is voor reparatie, maar vast staat aan de grens.
Mijn vraag is dan ook. In hoever kan ik dit aanvaarden en wat zijn mijn rechten als consument

Re: Gekochte step al meer in reparatie

Geplaatst: 13 mei 2020 13:49
door LeenW
Vast aan de grens vanwege Corona? Dat is m.i. overmacht en kan de leverancier niets aan doen.

Re: Gekochte step al meer in reparatie

Geplaatst: 13 mei 2020 15:04
door Hawke
Zij wisten van de Corona, maar de dienst naverkoop beweerde bij hoog en laag dat ze persoonlijk kwamen ophalen en dat dit in orde kwam. Anders had ik nog even gewacht, zodat ik, ook al met gebreken mijn vervoer van en naar het werk had. Waar ik nu een alternatief moet zoeken aangezien ik reeds om 5 uur s’morgens de baan op moet

Re: Gekochte step al meer in reparatie

Geplaatst: 13 mei 2020 17:13
door The Oscars
Er is een alternatief voor de verkoper, namelijk de step vervangen door een nieuw exemplaar (art. 1649quinquies BW), aangezien herstel zeer waarschijnlijk niet op korte termijn kan worden gerealiseerd (is mijns inziens ernstige overlast). Of de ontbinding van de aankoop conform voornoemde wettelijke bepaling.