Wagen overgenomen met verkoops contract

kuku
Topic Starter
Berichten: 103

Wagen overgenomen met verkoops contract

#1 , 05 mei 2020 18:25

Ik heb een wagen over genomen van mijn zus, zij had met dit voorstel gekomen om haar relatieve nieuwe wagen over te nemen omdat ze een nieuwe versie wilden kopen en wij hadden een nieuwe wagen nodig.
Ik ging ermee akkoord, alles zou via advocaat lopen en ik mocht per maand betalen. Nu na 1 jaar zei ze op een bepaald moment dat hun bevriende garagist ook de wagen wilde en ze meer wilden geven. Ik heb altijd correct betaald.

Nu zo een 2 maand later wilde ze de wagen terug terwijl we een verkoop contract hadden en correct betaalden.
Dus had ik al een 2500 euro betaald, toen ik de wagen terug gaf ze dreigde met advocaat enz, nu blijkt uit onderzoek van mijn advocaat contract helemaal niet opgemaakt door advocaat.

Kan ik betaalde gelden terug eisen? De wagen heeft ze jaja doorverkocht aan bevriende garage houder aan bedrag dat hij zei , meer dan ik dus toen ik verkoopcontract tekende als eerste.

Dus ben ik opnieuw in extra kosten gevallen en hebben hun 2500 extra in hun zakken.

Als ik gehoor haal bij hun zeggen ze doodsimpel u hebt hem goedkoop kunnen leasen toch? Ik heb geen lease contract maar verkoop contract

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 05 mei 2020 20:30

Hebt u een verkoopcontract ?
Carpass gekregen bij "aankoop" ?
Op wiens naam en door wie is de wagen verzekerd ? Ingeschreven ?

kuku
Topic Starter
Berichten: 103

#3 , 22 mei 2020 00:09

Ja verkoopcontract, van men zus over gekocht, heb geen carpass gezien nee, die wagen hebben ze wel op hun naam laten staan en ik moest dus maandelijks betalen zoals verkoopcontract beschreef. Voel me nu wel opgelicht door eigen familie

Reclame

loeki
Berichten: 267

#4 , 22 mei 2020 06:42

"Met familie mag men wandelen maar niet handelen" zegt het spreekwoord
U heeft in deze zaak ook enkele fouten gemaakt.
Als U een wagen koopt met verkoopscontract dan moet U buiten de wagen ook een carpass en een "roze formulier" alsmede een controlebewijs krijgen
Met het roze formulier had U de wagen kunnen inschrijven op Uw naam.
Als U mocht betalen per maand, wil dat enkel zeggen dat Uw zuster U een financiering verleende
Als U daadwerkelijk een verkoopscontract, getekend door beide partijen heeft en Uw zus was daadwerkelijk eigenaar van de wagen, dan is het een geldige verkoop en had U nooit de wagen moeten afgeven
Nu zal U via de rechtbank Uw aanbetaling moeten terugeisen en desnoods ook het voertuig
Ps: het speelt geen rol wie het verkoopscontract heeft opgesteld, als er alles instaat zoals volledige beschrijving van het voertuig, etc. dan is dat rechtsgeldig

Terug naar “Consumenten Koop”