Ik ontving laatst een afrekeningsfactuur van Essent voor een bedrag van meer dan 1000 euro.
Bij het nakijken van de detail heb ik vastgesteld dat de meternummers op de factuur niet overeenkomen met
mijn meternummers. Er staan in detail ook begin en einddatums van 2015 voor een startverbruik van 300m3 en een eindverbruik van 300m3 terwijl de afrekening specifiek over 2019-2020 gaat. In 2015 woonden wij zelf nog niet op dit adres.
Ik heb reeds tientallen keren gebeld met Essent en telkens hoor ik een ander verhaal.
Het laatste verhaaltje dat ik te horen kreeg is dat de foutieve datums en verbruik gemaakt zijn door een 'LAY-OUT' fout in hun facturatiesysteem.
Toen ik hierop vroeg waar die onbekende meternummers vandaan komen stonden ze alweer met hun mond vol tanden, deze fouten konden ze niet schuiven op de lay-out fout.
Ik vroeg aan de persoon dat ik een nieuwe factuur wens met daarin de correcte gegevens (correcte meternummers, verbruik, datums, ect..) maar nu ontving ik hiervan een email dat het niet mogelijk is om deze factuur aan te passen omdat 'het systeem dezelfde layout fout zal overnemen'.
Wat moet ik hiermee nu aanvangen? Moet ik een factuur betalen die vol staat met kritieke fouten?
Wat kan ik het beste doen?
Alvast bedankt.