Doorverkoop zonder winst

Thds
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Doorverkoop zonder winst

#1 , 02 mei 2020 16:06

Dag allen

Ik ben actief als zelfstandig elektricien/schrijnwerker en doe af en toe een werk bij mijn schoonouders of lever hen producten om iets kleins zelf te doen
Ik zit wat met de kwestie dat ik geen winst bij hen reken. Als ik een zekering, kabel, stopcontactje ... moet factureren aan hen, doe ik dit zonder winst (ik stuur natuurlijk wel een factuur met de btw, maar met dezelfde prijs als mijn aankoopprijs).
Juridisch gezien is dit waarschijnlijk niet inorde? Welk winstpercentage moet ik minimaal nemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12816

#2 , 02 mei 2020 16:17

U moet de normale waarde toepassen, in dit geval dus uw gebruikelijke winstmarge en daarop moet de btw berekend worden.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 mei 2020 18:59

U moet de normale waarde toepassen, in dit geval dus uw gebruikelijke winstmarge en daarop moet de btw berekend worden.
en als hij dit op papier doet op basis van een opruiming of de verpakking beschadigd was, mag men zelfs met verlies verkopen


28 FEBRUARI 2013. - Wetboek van economisch recht
Art. VI.117. [1 § 1. Het in artikel VI.116, § 1, eerste lid, bedoelde verbod geldt evenwel niet :
1° voor goederen die uitverkocht worden of in het kader van een opruiming verkocht worden;
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

mbbs1024
Berichten: 474

#4 , 02 mei 2020 20:43

U moet de normale waarde toepassen, in dit geval dus uw gebruikelijke winstmarge en daarop moet de btw berekend worden.