Provider stuurt onterechte aanmaningen

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

Provider stuurt onterechte aanmaningen

#1 , 26 apr 2020 11:46

Wij hebben problemen met een provider, graag Uw inzicht:

Op 11/1 overgestapt naar andere provider.
Reden hiervoor was dat de toenmalige provider de beloofde diensten niet kon leveren. (niet dat deze er toe doet denk ik)

Alle hardware binnengebracht in een service center van deze provider en hier een bewijs van gehad.

Nu deze week krijgen wij van de nieuwe eigenaar van ons vorig adres nog wat briefwisseling van die provider.
(op zich al raar, want al die jaren dat we er klant waren ging alle communicatie per mail en nu we er niet meer wonen, sturen ze een brief :roll: )

Hierbij een afrekening, waar ze ons nog 101euro verschuldigd zijn, maar daarbij nog een kost van 250euro voor ontbrekende box.
Wij moeten ze dus nog 149euro, natuurlijk direct met een dreiging van administratieve kosten als we dit niet onmiddellijk betalen.

Telefonisch contact haalt niet veel uit het enige dat er uit komt is: ja meneer, maar volgens ons systeem hebt U die box nooit binnengebracht.

Wat kan ik nu doen?
Ik heb immers bewijs van binnenbrengen met datum, uur en serienummer.
Die winkel binnenstappen, is in deze tijden helaas niet mogelijk.

Stuur ik hen nu een aanmaning om het restbedrag van 101 terug te betalen met de nodige administratieve kosten :D

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 26 apr 2020 12:58

Inderdaad :

Provider aangetekend in gebreke stellen voor het niet vergoeden van wat ze aan U verschuldigd zijn, met KOPIE van bewijs binnenbrengen, en daarin verwijzend naar hun eigen briefwisseling dd ../../....

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 26 apr 2020 13:04

Ik zou t zelfs eerder via hun chatkanalen of mail proberen en pas AS als ze daar niet op reageren.

Zodra je een bewijs hebt dat ze de box “niet” ontvangen hebben een dossier openen bij de ombudsdienst telecom. Dan komt het in orde.

Lees al maar eens wat op de website van de telecom ombudsdienst staat qua procedure. Zelf al een paar keer ze succesvol ingeschakeld na deurwaardersdreigingen

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 26 apr 2020 14:45

Ik zou t zelfs eerder via hun chatkanalen of mail proberen en pas AS als ze daar niet op reageren.
Telefonisch contact door vraagsteller heeft al niet geholpen. Zie eerste bericht.

Er is nu een factuur, die wordt best aantoonbaar betwist - met een aangetekende zending dus, mét terugmelding van aflevering aan de verzender.

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 27 apr 2020 12:41

Vooraleer de ombudsdienst in te schakelen moet je kunnen aantonen dat je t proberen oplossen hebt via contact - zie website ombudsdienst - telefonisch contact kan je niet aantonen, chat of mail wel.

Terug naar “Consumenten Koop”