Garantie 2dehands zwembadrobot NL webshop

Toemke
Topic Starter
Berichten: 95
Juridisch actief: Nee

Garantie 2dehands zwembadrobot NL webshop

#1 , 25 apr 2020 16:26

Goedemiddag,

Ik heb onlangs een gebruikte zwembadrobot gekocht als particulier van een particulier.
Hij heeft de robot online gekocht in juni 2019 met 5(!) jaar garantie. Mede door deze garantie had ik geen twijfels, de robot was zo goed als nieuw en nog +4 jaar garantie..

Nu heb ik de indruk dat de robot af en toe kuren vertoont die volgens mij onderzocht moeten worden.
Nu komt het, de Nederlands webshop beweert dat de garantie niet overdraagbaar is, maw een toestel dat nog geen jaar oud is heeft geen garantie meer.
Is dat correct? Ik heb de factuur ook in mijn bezit, daarop staat 3 jaar fabrieksgarantie + 2 jaar extra.

Alvast bedankt voor de reacties en eventuele tips hoe dit aan te pakken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Estagon
Berichten: 105
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 apr 2020 18:22

Een verkoper kan in zijn algemene voorwaarden opnemen dat de garantie niet overdraagbaar is. Is dat het geval geweest bij deze webshop?

Blaatpraat
Berichten: 3791

#3 , 25 apr 2020 19:08

De wettelijke garantie is op het product, en niet op de koper.
Dus u geniet nog steeds van de wettelijke garantie van 2 jaar, ongeacht wat, mits u de originele factuur heeft natuurlijk.

De extra garantie die hier geboden wordt, is een commerciële garantie.
Hierbij is de verkoper vrij om de voorwaarden te bepalen.
Het kan perfect dat deze vervalt bij doorverkoop dus.

Dus: doorgaan met die garantieclaim, u hebt er recht op.
Natuurlijk gelden hier wel de Nederlandse wetgeving, die is anders dan de Belgische die dit forum behandelt.
Ik verwijs u graag door naar rechtenforum.nl .
Maar qua garantie zijn particulieren nog beter beschermd in Nederland dan in België alvast...

Reclame

Toemke
Topic Starter
Berichten: 95
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 apr 2020 22:10

Bedankt voor de tip, ga ik zeker doen.

jef007
Berichten: 1679

#5 , 26 apr 2020 10:18

en hou ons op de hoogte aub

Terug naar “Consumenten Koop”