Pakket niet ontvangen=> ingebreke gesteld

Jesel
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Pakket niet ontvangen=> ingebreke gesteld

#1 , 25 apr 2020 13:16

Ik heb een brief ontvangen waar ik in gebreke word gesteld om een openstaande factuur van 1518,17 euro binnen de 15 dagen te betalen.
Deze brief is afkomstig van een advocatenbureau.
Er is op 12/6/2018 een pakketje van Zalando geleverd aan mijn adres maar ik heb deze nooit ontvangen en afgetekend voor ontvangst.
Ik heb een jaar geleden al contact opgenomen met Zalando om dit te melden. Ze gingen dit bekijken maar heb op heden nog altijd geen antwoord gekregen.
Nu krijg ik de ingebrekestelling voor iets dat ik nooit ontvangen heb.

Wat zijn mijn opties?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 25 apr 2020 14:52

Betalen


Laten begaan
Waarna mogelijk dagvaarding volgt
Postorderbedrijf zal dan moeten bewijzen dat u goederen bestelde, geleverd kreeg, en niet betaalde
Bewijslast ligt volledig bij hen


Nu al proberen te betwisten
Of advocatenkantoor daarin meegaat, valt te betwijfelen - kan ook om intimidatie gaan in de hoop dat u betaalt
En u geeft uw verdedigingsstrategie prijs voor geval u gedagvaard wordt, en u geeft tegenpartij meer kans zich daarop voor te bereiden.


Zorg in elk geval dat u alle communicatie hierover met de in gebreke gebleven leverancier goed bijhoudt :!:

Jesel
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 apr 2020 13:23

Dus moet ik voor iets betalen dat ik nooit ontvangen heb?
Hoe groot is de kans dat ik dit zal moeten betalen?
Wat is het beste dat ik doe?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 28 apr 2020 15:04

Dus moet ik voor iets betalen dat ik nooit ontvangen heb?
Dat zegt toch niemand ?

U hebt 3 mogelijkheden
Hoe groot is de kans dat ik dit zal moeten betalen?
Dat weet niemand, en hangt ook af van uw argumenten, uw eerdere correspondentie met het postorderbedrijf ...

Terug naar “Consumenten Koop”