parkeren luchthaven

bergamot
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

parkeren luchthaven

#1 , 24 apr 2020 21:32

Een vraagje ivm parking bij de luchthaven.
Wij hadden een premium reservatie gemaakt (dit is met mogelijkheid tot betalen ter plaatse en gratis annulatie).
Nu kijk ik op de site en merk dat de uitbaters de voorwaarden gewijzigd hebben nav. Corona : geen mogelijkheid meer tot annulatie.
Ze willen wel de reservatie op een ander tijdstip plaatsen. Ze beroepen zich op het beleid van "reisorganisaties".
Is dit mogelijk? Wat als we niet meer wensen te reizen? Er is nog niets betaald.


"Vanwege de uitzonderlijke situatie met het coronavirus hebben wij ons annuleringsbeleid aangepast. Het niet mogelijk om je reservering te annuleren, ook als je in het verleden een medium of premium product hebt aangeschaft. Veel reisorganisaties hebben hun beleid aangepast, omdat anders het voortbestaan in gevaar komt."

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 24 apr 2020 21:34

Voorwaarden kunnen niet eenzijdig gewijzigd worden.

bergamot
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 apr 2020 21:53

Dus doen zij onwettige dingen? Ze kunnen geen betaling afdwingen?

Reclame

Estagon
Berichten: 105
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 apr 2020 13:56

Dus doen zij onwettige dingen? Ze kunnen geen betaling afdwingen?
Jij bent gebonden aan de voorwaarden op moment van je boeking. Heb je daar nog een kopie van?

bergamot
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 apr 2020 20:13

14.2. Het annuleren van een medium-, premium- of valet product is kosteloos toegestaan tot 20 min. voor de geboekte aankomsttijd op de parking. Indien niet tijdig geannuleerd, zullen de totale kosten in rekening worden gebracht.

Zo waren de algemene voorwaarden op moment van boeking.
En tegenwoordig staat bij de veelgestelde vragen dus bovenstaande melding.

LeenW
Berichten: 12839

#6 , 25 apr 2020 21:07

Geen discussie dan, zij mogen dat niet zomaar veranderen

bergamot
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 apr 2020 10:25

Hartelijk dank, dat helpt me al een heel stuk verder.
Als ik nu mail om te annuleren en zij weigeren, waar kan ik dan terecht?

bergamot
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#8 , 26 apr 2020 10:31

"Veel reisorganisaties hebben hun beleid aangepast, omdat anders het voortbestaan in gevaar komt."

Als we geannuleerd hadden zoals in de voorwaarden voorzien, ZONDER corona, dan hadden ze ook geen inkomsten. :?
Daarom betaal je ook een meerprijs, net om die mogelijkheid, toch?

Terug naar “Consumenten Koop”