problemen met tweedehandswagen verkoper blokkeert mij!

wen5
Topic Starter
Berichten: 9

Re: problemen met tweedehandswagen verkoper blokkeert mij!

#16 , 29 apr 2020 21:55

ja hij wou inderdaad alles cash ontvangen.
Ja ik snap het niet want er staan "goede reviews" online en die man kreeg constant telefoon maar bon, dat kan je vandaag de dag ook manipuleren.
Dus stuur ik hem nog een ingebrekestelling en/of ook aangifte wanpraktijken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Alex73
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#17 , 07 mei 2020 13:13

Verkoper in Maasmechelen zegt u?
Ik denk dat ik weet welke.Bij mij heeft de verkoper dit trucje ook geprobeerd.

Eind vorig jaar was ik op zoek naar een tweedehands bestelwagen.Na reeds verschillende wagens bezichtigd te hebben,vond ik deze verkoper op 2dehands.
Ik ben toen wezen kijken en proefrit gemaakt.De wagen beviel me wel.

Ik betaalde echter die dag nog geen voorschot omdat ik nog één wagen ging bezichtigen.Maar indien ik hun wagen zou willen kopen,mocht ik bellen en dan werd hij gereserveerd tot betaling voorschot.
Die avond heb ik de verkoper uit Maasmechelen opgebeld om te melden dat ik de wagen zou kopen.

De dag erna ben ik erheen gereden om een voorschot te betalen.
Ik vroeg hem om eerst een bewijs,of factuur,uit te schrijven vooraleer ik betaalde.
Tot mijn verbazing schreef hij op een simpel blaadje gewoon een naam,bedrag etc.,gekeurd voor verkoop,..maar nergens een handelsnaam,nummer,garagenaam.

Ik wees hem erop dat ik dat blaadje niet aanvaardde omdat ik in het vermoeden was te kopen van en bij een handelaar en daarmee ook recht had op garantie.
Toen kwam hij met een verhaal op de proppen dat hij dat gisteren niet was maar zijn broer (???) alsof ik blind was geweest gisteren.En hij bleef dat volhouden gedurende de hele discussie.
Een hoop smoezen,men deed dit altijd zo,deed alsof hij iemand aan het bellen was,zij verkopen al hun wagens op die manier,...
Uiteindelijk kwam er een tweede man bij,begonnen ze onderling nog eens in een andere taal tegen elkaar.
Het laatste wat er tegen mij gezegd werd dat indien ik garantie wilde,ik 1000€ extra moest betalen.
Natuurlijk had ik al vanaf de eerste moment besloten om die wagen niet te nemen en ben ik vertrokken.

Jammer want ik wilde hem wel maar niet op deze wijze.

Een week later heb ik een andere gekocht,volledig in orde.Helaas zijn er daar wel problemen opgedoken 3 dagen na de verstreken termijn van 6 maanden.Mijn geluk is dat ik heb kunnen aantonen dat er gesjoemeld werd met de boordcomputer voor ik hem kocht.Hij is nu voor de tweede maal naar een garage omdat het probleem nog niet opgelost was.

Ik wil maar zeggen;een wagen kopen is ook een deel geluk hebben.
Die wagen in Maasmechelen was goedkoper maar die had misschien langer meegegaan dan die duurdere met factuur.

Een tip:als een verkoper niet wil dat je correspondeert via email/chat maar enkel via telefoon,dan moeten er reeds alarmbellen afgaan.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”