Voor dit doel moeten er bepaalde zaken aangepast worden.
Deze worden door mezelf aangepast nog voor de eerste keuring (binnen de eerste 2 weken na aankoop)
Bij eerste keuring, meting en weging, geen enkel probleem.
Sinds, elk jaar naar de keuring, steeds zonder opmerking.
Of het voertuig al dan niet conform COC is, is ook ter discutie. De aanpassingen zijn geen structurele veranderingen, geen slijp en las werken en het voertuig blijft binnen de afmetingen zoals aangegeven op het COC.
Keuring in België, nu Vlaanderen, was en is helaas legendarisch ...
Heeft u bij eerste keuring aangegeven dat het voertuig aangepast werd ?
Over wat voor aanpassingen spreekt u ?
Keuringsinstantie zal desnoods staalhard ontkennen dat die aanpassingen er voordien waren, want niet gedocumenteerd.
Of stellen dat u niet kan bewijzen dat ze bij een vorige keuring al aanwezig waren.
Eerdere keuringen waren maar momentopnames - staat zelfs op uw keuringsbewijs.
Van zodra je buiten rijdt, is het formulier en de keuring wat hen betreft eigenlijk waardeloos.
Dat dient enkel ter staving dat u daar gepasseerd bent ... wegens verplicht.
Langs de rechtbank ...
Tegen dat u een definitieve uitspraak heeft in ons glaciaal bewegend rechtssysteem, is uw lichte vracht een oldtimer, en hebt u mogelijk een supercar aan advocaten en kosten betaald.
En mogelijk de zaak verloren.