Boete voor bestellen namaak.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: Boete voor bestellen namaak.

#16 , 20 apr 2020 16:07

Lijkt mij toch straf, een parfum online kopen zonder het merk te kennen?
Verkoper kan ook perfect (een gepikte foto van) het échte product op een website zetten, en wat anders opsturen
Hoe ga je het dan ooit zien :?:

Of de echtheid valt niet af te leiden uit de foto's op website omdat die bvb niet duidelijk genoeg zijn om het merk & kenmerken etc duidelijk te kunnen zien

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nieuwsgierigeman
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

#17 , 22 apr 2020 10:02

@LeenW dat is inderdaad een heel goed punt.
@Inazuma, dat klopt zo ben ik ook een keer door een chinese webshop op het webplatform van Shopify (waar ik het al eerder over had) ook opgelicht. Maar dat kost wat zoek werk en moeite om daar achter te komen, uiteindelijk opgelost met behulp van Paypal (als je iets niet vertrouwd betaal met Paypal of een kredietkaard of iets anders wat aankoopbescherming bied).
Dit doen ook veel oplichters uit China/Azië en ze doen exact hetzelfde met recensies, Shopify maakt dat heel makkelijk door bepaalde "apps" (zo noemen ze modules/plugins). Vandaar dat als ik zie dat een webshop aan Shopify gelinkt is dat ik daar ook niks van koop.

Bij mij ging het niet om een heel bekend product maar een goede duurdere tent, alles was gejat van andere sites. Zelfs hun klantenservice reageerde toen ik een vraag stelde VOORDAT ik het product had gekocht en de website zag er echt netjes uit, veel recensies op de website. Toen de tent aankwam was het een kinder speelgoed tent, leek totaal niet op de foto's. Dit doen ze zodat ze kunnen zeggen dat je het spul moet terugsturen voordat ze terugbetalen wat natuurlijk nog meer mensen niet vertrouwen en natuurlijk niet doen.
Wat ze zeer slim hadden gedaan is dat een logo/merk niet te zien was en dat de prijs niet te absurd laag was, ca 70 dollar dacht ik.

Daar zijn tips en truuks tegen, maar bij onbekende webshops ben je toch al gauw 10 a 15 minuten kwijt om uit te zoeken of ze te vertrouwen zijn.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”