Niet geleverd / wel factuur

marcomax
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Niet geleverd / wel factuur

#1 , 10 apr 2020 21:03

In April 2019 leek identificatieplaatje van onze Renault vrachtwagen (paardenvrachtwagen particulier gebruik) onleesbaar. Ik ben bij garage A. langs geweest (aan de receptie) om een nieuw identificatieplaatje aan te vragen. Ze zitten op slechts enkele km van mijn woonplaats dus ik zou het zelf komen ophalen, dat had ik zo gemeld. Bovendien zaten we net in een verhuis dus het gemakkelijkst en veiligst zou zijn dat ik het kwam ophalen. Duidelijk zo gemeld. We moesten wel geduld hebben, het kon wel even duren. Maanden later nog steeds geen identificatieplaatje; tot we plots een email ontvangen met een factuur in bijlage, met de aanrekening van het identificatieplaatje (07/2019: 141 euro). Dit plaatje is niet toegekomen (werd, zo verklaard, door garage A. met de gewone brievenbuspost verstuurd, in plaats van ons te verwittigen om op te halen). Garage A beweert dat ze het plaatje via de gewone post gestuurd hebben naar ons oud adres. De bewoners op oud adres verklaren geen plaatje ontvangen te hebben. We betwisten dus de factuur aangezien er geen levering gebeurd is van het plaatje, en er ook geen bewijs van verzending (trackingcode) of geen bewijs van ontvangst voorgelegd kan worden (ook geen bestelbon opgemaakt trouwens). Garage stuurt nu via advokaat een ingebrekestelling wegens niet betalen van de factuur. Hoe kunnen we dit best aanpakken en op reageren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 apr 2020 09:12

Verzender moet bewijzen dat het werd verzonden.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 11 apr 2020 22:04

Hoe heeft u die factuur betwist?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”