Toetsenbord Logitech al na 1 week kapot

Brambo_1995
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Toetsenbord Logitech al na 1 week kapot

#1 , 10 apr 2020 09:39

Beste forumgebruikers

Afgelopen week heb ik bij Mediamarkt een nieuw toetsenbord van Logitech besteld. Echter, vandaag is het toetsenbord beginnen haperen. Telkens na ongeveer 1 minuut werkt het niet meer en dan moet ik het terug aan/uit-zetten om het terug te laten werken (voor 1 minuut). Ik heb dus gebeld naar Mediamarkt en zou het product dan ook graag retourneren aangezien het toch niet deftig werkt en garantie-herstellingen pas mogelijk zijn nadat de fysieke winkels terug open zijn. Zij stellen dat aangezien het toetsenbord gewerkt heeft voor een week, dat het mijn fout is en ik het dus niet zomaar kan retourneren. Ik zou het volgens hen eerst moeten binnen steken voor een herstelling (via garantie) maar dit accepteren ze pas eenmaal de fysieke winkels weer open zijn.

Ondertussen heb ik echter wel een nieuw toetsenbord besteld aangezien ik het nodig heb om thuis te kunnen werken in deze tijden, maar zou dan graag achteraf mijn toetsenbord van Mediamarkt ook retourneren. De klantendienst wist mij niet veel te vertellen hierover, maar ze had het in het dossier geschreven dat ik vandaag had gebeld om het te retourneren zodat daar naar kon worden verwezen als ik het wou retourneren achteraf, maar ze wist niet of het überhaupt wel mogelijk zou zijn.

Bestaat hieromtrent enige wettelijke basis? De corona-maatregelen zijn natuurlijk nieuw voor iedereen, maar ik vroeg mij af of ik iets had om op te staan.

Mvg,
Bram

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 apr 2020 09:50

Normaal heb je 2 jaar garantie, en zeker de eerste 6 maanden moet u niks bewijzen, dus zij moeten de garantie regel toepassen, ik werk hier al zeer veel jaren met een logitech toetsen bord en zeker het goedkoopste dat er was !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12840

#3 , 10 apr 2020 10:05

Dat er garantie is, stelt niemand in vraag. Maar voor herstellingen moeten ze verplicht sluiten, enkel voor auto's, fietsen, loodgieters en nog een paar mogen er nog herstellingen gebeuren.

Herroepingsrecht lijkt mij hier gemakkelijker, gebruik uw 14 dagen bedenktijd, retourneer en bestel een ander.

Reclame

Brambo_1995
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 apr 2020 10:14

Dat er garantie is, stelt niemand in vraag. Maar voor herstellingen moeten ze verplicht sluiten, enkel voor auto's, fietsen, loodgieters en nog een paar mogen er nog herstellingen gebeuren.

Herroepingsrecht lijkt mij hier gemakkelijker, gebruik uw 14 dagen bedenktijd, retourneer en bestel een ander.
Wel, dit herroepingsrecht wouden ze niet accepteren aangezien het toetsenbord wel een week degelijk heeft gewerkt, maar slechts daarna niet meer.

LeenW
Berichten: 12840

#5 , 10 apr 2020 10:22

Dat er garantie is, stelt niemand in vraag. Maar voor herstellingen moeten ze verplicht sluiten, enkel voor auto's, fietsen, loodgieters en nog een paar mogen er nog herstellingen gebeuren.

Herroepingsrecht lijkt mij hier gemakkelijker, gebruik uw 14 dagen bedenktijd, retourneer en bestel een ander.
Wel, dit herroepingsrecht wouden ze niet accepteren aangezien het toetsenbord wel een week degelijk heeft gewerkt, maar slechts daarna niet meer.
Ja dat snap ik ook wel, je kan niet eerst voor garantie gaan en dan herroepingsrecht. Ik vrees dat het afwachten wordt, zij zijn verplicht uw product te herstellen, maar ze mogen het momenteel niet doen.

Brambo_1995
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 apr 2020 10:25

Dat er garantie is, stelt niemand in vraag. Maar voor herstellingen moeten ze verplicht sluiten, enkel voor auto's, fietsen, loodgieters en nog een paar mogen er nog herstellingen gebeuren.

Herroepingsrecht lijkt mij hier gemakkelijker, gebruik uw 14 dagen bedenktijd, retourneer en bestel een ander.
Wel, dit herroepingsrecht wouden ze niet accepteren aangezien het toetsenbord wel een week degelijk heeft gewerkt, maar slechts daarna niet meer.
Ja dat snap ik ook wel, je kan niet eerst voor garantie gaan en dan herroepingsrecht. Ik vrees dat het afwachten wordt, zij zijn verplicht uw product te herstellen, maar ze mogen het momenteel niet doen.
Oke, bedankt voor de hulp! Heb je enig idee of het daarna alsnog mogelijk zou moeten zijn om het toetsenbord te retourneren? Zit ondertussen namelijk al met een nieuw en 2 toetsenborden is wat teveel van het goede :)

LeenW
Berichten: 12840

#7 , 10 apr 2020 10:36

Normaal niet, ze moeten het herstellen of u een nieuw bezorgen. Tot terugbetaling kunnen ze niet verplicht worden tenzij ze de andere twee niet kunnen, wat mij onwaarschijnlijk lijkt voor zo'n keten.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 apr 2020 11:13

Beste forumgebruikers

Afgelopen week heb ik bij Mediamarkt een nieuw toetsenbord van Logitech besteld. Echter, vandaag is het toetsenbord beginnen haperen. Telkens na ongeveer 1 minuut werkt het niet meer en dan moet ik het terug aan/uit-zetten om het terug te laten werken (voor 1 minuut). Ik heb dus gebeld naar Mediamarkt en zou het product dan ook graag retourneren aangezien het toch niet deftig werkt en garantie-herstellingen pas mogelijk zijn nadat de fysieke winkels terug open zijn. Zij stellen dat aangezien het toetsenbord gewerkt heeft voor een week, dat het mijn fout is en ik het dus niet zomaar kan retourneren. Ik zou het volgens hen eerst moeten binnen steken voor een herstelling (via garantie) maar dit accepteren ze pas eenmaal de fysieke winkels weer open zijn.

Ondertussen heb ik echter wel een nieuw toetsenbord besteld aangezien ik het nodig heb om thuis te kunnen werken in deze tijden, maar zou dan graag achteraf mijn toetsenbord van Mediamarkt ook retourneren. De klantendienst wist mij niet veel te vertellen hierover, maar ze had het in het dossier geschreven dat ik vandaag had gebeld om het te retourneren zodat daar naar kon worden verwezen als ik het wou retourneren achteraf, maar ze wist niet of het überhaupt wel mogelijk zou zijn.

Bestaat hieromtrent enige wettelijke basis? De corona-maatregelen zijn natuurlijk nieuw voor iedereen, maar ik vroeg mij af of ik iets had om op te staan.

Mvg,
Bram
Maak gebruik van uw herroepingsrecht (de onderneming mag dit niet weigeren) overeenkomstig artikel VI.47 WER. Stuur het terug met begeleidende brief waarin u hen verzoekt om u binnen de 14 dagen het aankoopbedrag terug te storten conform artikel VI.50 WER.
.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 10 apr 2020 12:16

Eerst en vooral: heb je hun aan aangetekend op de hoogte gebracht van uw probleem? Waarschijnlijk enkel maar per telefoon (zoals ik hier lees).

Brambo_1995
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 10 apr 2020 12:34

Eerst en vooral: heb je hun aan aangetekend op de hoogte gebracht van uw probleem? Waarschijnlijk enkel maar per telefoon (zoals ik hier lees).
Idd, enkel per telefoon.

Maak gebruik van uw herroepingsrecht (de onderneming mag dit niet weigeren) overeenkomstig artikel VI.47 WER. Stuur het terug met begeleidende brief waarin u hen verzoekt om u binnen de 14 dagen het aankoopbedrag terug te storten conform artikel VI.50 WER.
Ja, dit is de normale situatie, maar in het WER staat niets mbt een goed dat kapot gaat binnen deze 14 dagen. Mbt garantie is er wel bepaald dat als een goed binnen de 6 maanden kapot gaat, het wordt vermoedt al bij levering kapot te zijn geweest, maar ik weet niet in welke mate dit toepasbaar is op het herroepingsrecht.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#11 , 10 apr 2020 13:51

Ook als is er schade opgetreden terwijl het toetsenbord bij u was, dan nog hebt u recht om het goed terug te sturen overeenkomstig het Wetboek Economisch Recht. In principe moet u die schade vergoeden, maar dan zal de onderneming wel moeten aantonen dat die schade door u veroorzaakt werd, wat geen sinecure is voor de verkoper.
.

Sirkii
Berichten: 5416

#12 , 10 apr 2020 18:01

Zitten er nieuwe alkaline- of lithium batterijen in? Toetsenborden houden niet van de lagere spanning die oplaadbare batterijen afgeven...

Brambo_1995
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#13 , 11 apr 2020 10:28

Zitten er nieuwe alkaline- of lithium batterijen in? Toetsenborden houden niet van de lagere spanning die oplaadbare batterijen afgeven...
Nieuw alkaline batterijen van Duracel, deze werden bij het toetsenbord geleverd.
Ook als is er schade opgetreden terwijl het toetsenbord bij u was, dan nog hebt u recht om het goed terug te sturen overeenkomstig het Wetboek Economisch Recht. In principe moet u die schade vergoeden, maar dan zal de onderneming wel moeten aantonen dat die schade door u veroorzaakt werd, wat geen sinecure is voor de verkoper.
Oké, bedankt voor de informatie!

mbbs1024
Berichten: 474

#14 , 11 apr 2020 22:56

Probeer eens andere batterijen, als dat ding lang in stock gelegen heeft, zou het kunnen dat de batterijen ondertussen ontladen zijn.
Het feit dat het toestel na het inschakelen goed werkt voor een minuutje en dan begint te haperen, wijst ook op een bijna ontladen batterij.

Terug naar “Consumenten Koop”