Op het moment van de aankoop waren de gegevens van de website van de verkoper blijkbaar niet op orde.
Op de meest prominente en duidelijke plekken werd gepromoot met 3 jaar garantie, daar stonden geen * of kleine lettertjes bij.
Echter stond op dat moment bij sommige producten in de specificaties 2 jaar garantie.
Op hun forumtopic over het product stond het volgende (een link kan in een PB sturen of hier bijzetten met toestemming van een moderator):
In de afbeeldingen was het nog duidelijker maar die heb ik niet opgeslagen.Klussen maar
De eerste zonnestralen, het eerste witbiertje op het terras en de eerste keer de klushandschoenen weer aan. Je weet; de lente komt eraan. Daarom een uitgebreide Flash Sale met klusspullen! Boormachines, zagen, bitsetjes, we hebben het allemaal! En de garantie? Die is op alle powertools 3 jaar!
Nu is nadat er een opmerking over is gemaakt de garantie termijn aangepast (nadat de verkoop en betaling al was gebeurd).
Ipv 2 jaar, staat er nu het volgende:
Garantie: 2 jaar via Webshop/verkoper, 3 jaar via MerknaamProduct
Nu is dus de vraag hoe zit dit wettelijk in elkaar, vooral als de 2 jaar verstreken zijn, kan ik de webshop/verkoper die in België zit aanspreken.
Of moet ik nu perse contact opnemen met de frabrikant/Merk dat in Polen zit?
Zeker ook met het oog op dat dit voor de aankoop niet bekent was.