Reisvoorschot, annulatie en corona

krisvanl
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Reisvoorschot, annulatie en corona

#1 , 27 mar 2020 23:41

Reis geboekt Tenerife, vertrek 19 mei, voorschot 388 euro werd al betaald. Voor 6 april moet het restantbedrag betaald worden 1023 euro. Nu 2 mogelijkheden denk ik: ofwel annuleer ik nu en betaal geen restantbedrag. Ofwel betaal ik het restantbedrag wel en wacht het reisadvies af voor 19 mei. Als ze niet vliegen dan krijg ik een voucher voor een andere datum en als ze wel vliegen maar ik wil toch niet omdat de toestand daar nog niet okee is, en ik annuleer dan ben ik misschien meer kwijt? Wat is het beste: nu annuleren omdat ik enkel nog maar het voorschot betaalde of wachten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 27 mar 2020 23:54

Bekijk de voorwaarden van je reis eens na.
Mogelijks kan je niet eens annuleren (het is te zeggen: annuleren kan altijd, maar niet altijd kosteloos).

cesto
Berichten: 324

#3 , 28 mar 2020 08:21

Wat heb je precies geboekt? Enkel de vlucht of ook het hotel? Als ik jou was zou ik zo lang mogelijk nog afwachten, nl. tot 6 april. De situatie evolueert immers dagelijks. Het is best mogelijk dat de vliegmaatschappij tegen die datum alle vluchten tot mei heeft geschrapt. Dan hoef jij niets te annuleren en niets bij te betalen voor een reis die sowieso niet zal doorgaan.
Persoonlijk denk ik overigens echt niet dat je al medio mei weer naar Spanje kunt vliegen…

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”