Pagina 1 van 1

Corona, reis geboekt nog niet betaald

Geplaatst: 26 mar 2020 17:43
door Sarah cochet
Beste juristen,

Ik heb enkele maanden een reis geboekt bij booking.com non refundable. Nu wil de accommodatie het geld van mijn credietkaart afhalen. Maar ik heb dat er nu niet opstaan. Booking.com vraagt ook te betalen en dreigde ermee dat als ik niet binnen 24 u betaalde ik niet meer zeker kon zijn van mijn reservatie. Ik vroeg of ik mijn geld terug krijg als Corona nog steeds een probleem zou zijn in september 7-14, wanneer ik heb gereserveerd. Antwoord Was **Giulia van de Klantenservice**
Hi Sarah,
Unfortunately, we are not able to confirm it at the moment as there aren't official restrictions for your dates. The situation is evolving every day and it is not possible to know if the corona virus will still be a problem, we will update our system frequently in order to be aligned with the government decisions.
Your reservation is non refundable and we suggest you to update the credit card in order to confirm it.
If you need us again, we’re always here.’ ik vraag me nu af wat ik best doe. Want ik wil niet betalen voor een vakantie die ik niet ga krijgen door Corona.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,
Sarah Cochet.

Re: Corona, reis geboekt nog niet betaald

Geplaatst: 26 mar 2020 18:36
door Sirkii
Dat je niet graag betaalt voor iets dat je mogelijks niet krijgt is menselijk doch “non refundable” is “non refundable”. In ruil voor “non refundable” kreeg je de accomodatie goedkoper. Raar dat de boeking doorging op een niet gedekte kredietkaart.

PS. Een goede strategie is opzegbare accomodatie boeken (is duurder) en enkele dagen voor vertrek kijken of er goedkopere kamers zijn.Die dan boeken en de originele boeking opzeggen. Zo doe ik het meestal.

Re: Corona, reis geboekt nog niet betaald

Geplaatst: 26 mar 2020 18:38
door LeenW
In welk land zit het bedrijf waar u de reis geboekt hebt?

Re: Corona, reis geboekt nog niet betaald

Geplaatst: 27 mar 2020 22:58
door cesto
Sorry, maar ik begrijp niet goed. Jij bent sowieso niet meer van plan om te vertrekken om het even hoe de situatie met het coronavirus verder evolueert tot september. Op je creditcard staat er geen geld, dus Booking kan je sowieso niets aanrekenen afgezien van het standpunt van hun klantendienst. Waar zit het probleem dan als je nog niet betaald hebt? De reservering gewoon laten vallen en even afwachten, toch?

Re: Corona, reis geboekt nog niet betaald

Geplaatst: 28 mar 2020 11:31
door Oude Belg
Waar zit het probleem dan als je nog niet betaald hebt? De reservering gewoon laten vallen en even afwachten, toch?
Waar? Dat de deurwaarder niet veel geduld heeft en kosten aanrekent?

Re: Corona, reis geboekt nog niet betaald

Geplaatst: 29 mar 2020 09:10
door cesto
Waar zit het probleem dan als je nog niet betaald hebt? De reservering gewoon laten vallen en even afwachten, toch?
Waar? Dat de deurwaarder niet veel geduld heeft en kosten aanrekent?
:lol: Denk je echt dat Booking (vanuit Nederland denk ik) een deurwaarder zal sturen om dat geld te vorderen?
Het enige risico dat ik niet eens risico zou noemen, is gewoon dat TO zijn reservatie verliest, zoals de klantendienst van Booking "bedreigt".

Re: Corona, reis geboekt nog niet betaald

Geplaatst: 29 mar 2020 12:13
door LeenW
Waar zit het probleem dan als je nog niet betaald hebt? De reservering gewoon laten vallen en even afwachten, toch?
Waar? Dat de deurwaarder niet veel geduld heeft en kosten aanrekent?
:lol: Denk je echt dat Booking (vanuit Nederland denk ik) een deurwaarder zal sturen om dat geld te vorderen?
Eigenlijk wel, zo'n groot bedrijf heeft daar voldoende middelen voor en NL-BE is echt niet zo moeilijk.

Re: Corona, reis geboekt nog niet betaald

Geplaatst: 29 mar 2020 19:09
door cesto
Het enige wat een deurwaarder kan doen op opdracht van Booking is een dagvaarding te betekenen aan TO, dat wil dus zeggen dat Booking aan een internationaal geschil gaat beginnen tegen de TO die in tijd van Coronavirus zijn reservering gewoon heeft geannuleerd… :roll:
Na enkele jaren in de rechtbank komt er een vonnis, en pas dan kan de deurwaarder eventueel met een uitvoerende titel geld gaan vorderen van de TO. Ik respecteer de uiterst langzichtige meningen van sommige forum gebruikers, maar ik heb mijn twijfels dat Booking aan zo’n procedure zou beginnen.