Corona, reis geboekt nog niet betaald

Sarah cochet
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Corona, reis geboekt nog niet betaald

#1 , 26 mar 2020 17:43

Beste juristen,

Ik heb enkele maanden een reis geboekt bij booking.com non refundable. Nu wil de accommodatie het geld van mijn credietkaart afhalen. Maar ik heb dat er nu niet opstaan. Booking.com vraagt ook te betalen en dreigde ermee dat als ik niet binnen 24 u betaalde ik niet meer zeker kon zijn van mijn reservatie. Ik vroeg of ik mijn geld terug krijg als Corona nog steeds een probleem zou zijn in september 7-14, wanneer ik heb gereserveerd. Antwoord Was **Giulia van de Klantenservice**
Hi Sarah,
Unfortunately, we are not able to confirm it at the moment as there aren't official restrictions for your dates. The situation is evolving every day and it is not possible to know if the corona virus will still be a problem, we will update our system frequently in order to be aligned with the government decisions.
Your reservation is non refundable and we suggest you to update the credit card in order to confirm it.
If you need us again, we’re always here.’ ik vraag me nu af wat ik best doe. Want ik wil niet betalen voor een vakantie die ik niet ga krijgen door Corona.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,
Sarah Cochet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 26 mar 2020 18:36

Dat je niet graag betaalt voor iets dat je mogelijks niet krijgt is menselijk doch “non refundable” is “non refundable”. In ruil voor “non refundable” kreeg je de accomodatie goedkoper. Raar dat de boeking doorging op een niet gedekte kredietkaart.

PS. Een goede strategie is opzegbare accomodatie boeken (is duurder) en enkele dagen voor vertrek kijken of er goedkopere kamers zijn.Die dan boeken en de originele boeking opzeggen. Zo doe ik het meestal.

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 26 mar 2020 18:38

In welk land zit het bedrijf waar u de reis geboekt hebt?

Reclame

cesto
Berichten: 324

#4 , 27 mar 2020 22:58

Sorry, maar ik begrijp niet goed. Jij bent sowieso niet meer van plan om te vertrekken om het even hoe de situatie met het coronavirus verder evolueert tot september. Op je creditcard staat er geen geld, dus Booking kan je sowieso niets aanrekenen afgezien van het standpunt van hun klantendienst. Waar zit het probleem dan als je nog niet betaald hebt? De reservering gewoon laten vallen en even afwachten, toch?

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 28 mar 2020 11:31

Waar zit het probleem dan als je nog niet betaald hebt? De reservering gewoon laten vallen en even afwachten, toch?
Waar? Dat de deurwaarder niet veel geduld heeft en kosten aanrekent?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

cesto
Berichten: 324

#6 , 29 mar 2020 09:10

Waar zit het probleem dan als je nog niet betaald hebt? De reservering gewoon laten vallen en even afwachten, toch?
Waar? Dat de deurwaarder niet veel geduld heeft en kosten aanrekent?
:lol: Denk je echt dat Booking (vanuit Nederland denk ik) een deurwaarder zal sturen om dat geld te vorderen?
Het enige risico dat ik niet eens risico zou noemen, is gewoon dat TO zijn reservatie verliest, zoals de klantendienst van Booking "bedreigt".

LeenW
Berichten: 12824

#7 , 29 mar 2020 12:13

Waar zit het probleem dan als je nog niet betaald hebt? De reservering gewoon laten vallen en even afwachten, toch?
Waar? Dat de deurwaarder niet veel geduld heeft en kosten aanrekent?
:lol: Denk je echt dat Booking (vanuit Nederland denk ik) een deurwaarder zal sturen om dat geld te vorderen?
Eigenlijk wel, zo'n groot bedrijf heeft daar voldoende middelen voor en NL-BE is echt niet zo moeilijk.

cesto
Berichten: 324

#8 , 29 mar 2020 19:09

Het enige wat een deurwaarder kan doen op opdracht van Booking is een dagvaarding te betekenen aan TO, dat wil dus zeggen dat Booking aan een internationaal geschil gaat beginnen tegen de TO die in tijd van Coronavirus zijn reservering gewoon heeft geannuleerd… :roll:
Na enkele jaren in de rechtbank komt er een vonnis, en pas dan kan de deurwaarder eventueel met een uitvoerende titel geld gaan vorderen van de TO. Ik respecteer de uiterst langzichtige meningen van sommige forum gebruikers, maar ik heb mijn twijfels dat Booking aan zo’n procedure zou beginnen.

Terug naar “Consumenten Koop”