Terugbetaling aankoopbedrag

Elisabeth_008
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Terugbetaling aankoopbedrag

#1 , 20 mar 2020 14:40

Beste iedereen

Ik heb vorige maand een bedrag van om en bij de 1500€ betaald voor het volgen van een masterclass in NL.

Deze masterclass bestond uit 2 dagen, 1 dag theorie en 1 dag werken op model.

2 dagen voor aanvang kreeg ik bericht dat ze het belangrijkste deel van de masterclass (werken op model) gingen schrappen en verplaatsen naar een voorlopig nog onbekende datum in de toekomst wegens preventie maatregelen Corona.

Nu werd ik volgende dag thuisgeschreven door de dokter omdat die zware vermoedens had dat ik besmet ben met Corona, 40+ koorts, hoestbuien... en kreeg het advies het huis absoluut NIET te verlaten. Bijgevolg kon ik niet aanwezig zijn bij de masterclass.

Nu willen ze mijn geld niet teruggeven, maar willen ze mij online cursus aansmeren (wat ik niet wil) en een tot nu toe nog onbekende datum in de toekomst waarop de lesgeefster (Amerikaanse) zou terugreizen naar NL waarop ik dan zou mogen langskomen voor de praktijk alsnog te doen.

Mag dit zomaar?

Vriendelijke groeten
Elisabeth

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 20 mar 2020 20:50

In deze Coronatijden lijden we allemaal verliezen. Wat staat in de boekingsvoorwaarden qua afwezigheid wegens ziekte? Waarschijnlijk dat er niet terugbetaald wordt...

Elisabeth_008
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mar 2020 22:06

Hey!

Niets, er waren geen voorwaarden :) ik heb gewoon netjes het bedrag betaald en hun hebben een “plekje voor mij gereserveerd”. Ik heb niets ondertekend en ook nergens niets te vinden over annuleringsvoorwaarden.

Mijn hotel dat ik geboekt had, die hadden wél duidelijke annuleringsvoorwaarden in hun mail staan, dus over die 100€ heb ik niet moeilijk gedaan want die was op voorhand duidelijk aangegeven.

Vandaar de vraag... aangezien ik niets getekend heb, en er nergens iets over annuleringsvoorwaarden gezegd werd, heb ik misschien toch een kans mijn geld terug te zien?

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 20 mar 2020 23:08

Hoe is dit geboekt? Rechtstreeks bij dat bedrijf?

Het zou hier immers om Nederlandse wetgeving kunnen gaan...

Elisabeth_008
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 mar 2020 23:17

Hey Blaatpraat

Ik had ondertussen ook een juriste aangesproken uit NL, en zij gaat dit even onder de loep nemen. Het gaat inderdaad over de NL wetgeving.

Ik wou het bericht verwijderen maar dit gaat hier niet :)

Toch bedankt voor jullie bereidwilligheid om te willen helpen!

Vriendelijke groeten
Elisabeth

Terug naar “Consumenten Koop”