Voorschot terug in tijden van corona?

cesto
Berichten: 324

Re: Voorschot terug in tijden van corona?

#16 , 29 mar 2020 15:06

Goed dat je je geld hebt teruggekregen. Als ik je een tip mag geven voor de volgende fotograaf of voor soortgelijke diensten in de toekomst: nooit zo'n groot voorschot betalen! Voorschotten zijn juist bedoeld als bevestiging van een verbintenis of als iemand kosten moet voorschieten voor jou. In jouw geval kan ik me onmogelijk voorstellen dat die vent iets moest gaan kopen voor jullie huwelijk twv 3000 €. Als bevestiging van de opdracht had een veel lagere som volstaan (bv. 500 €). Het is erg riskant om zulke bedragen zo lang vooraf te storten aan iemand die met je geld zou kunnen verdwijnen. Dus afblijven van mensen die zulke oneerlijke voorwaarden wouden opleggen! :wink:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DoubleCheck
Topic Starter

#17 , 30 mar 2020 14:39

Waar halen jullie toch dat bedrag van €3000? Lees AUB mijn bericht zoals het er staat. Ik zei: als er ZES mensen zo'n voorschot betalen, heeft hij €3000. Dus: voorschot was €500. Een derde van de totale prijs.

En dit zijn de voorschotten die fotografen vragen, hoor. Voor huwelijksfotografie ter waarde van €1500, vragen ze €500 voorschot...

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”