Dit zal even een net iets langer verhaal zijn. Sorry.
Begin maart, via een grote online speler (drie letters punt drie letters) een steelstofzuiger gekocht. Deze grote online speler werkt met externe "partners" die hun goederen te koop aanbieden. levering voorzien: 3 maart.
Echter 3 maart geen levering en na veelvuldig contact via de klantendienst van de online verkoper en vragen van de online verkoper naar de partner (waar deze partner steeds op antwoordde "het ligt bij de post" (track en trace was wel steeds: "pakket wordt klaargemaakt door verkoper")) kwam er geen schot in de zaak.
op 12 maart werd dan ook overgegaan tot annulatie van de bestelling, werd het geld terug gestort en hebben we gedateerd op 12 maart, een credit nota mochten ontvangen. Tot zo ver alles zoals begrijpelijk en normaal is.
Echter, op 13 maart werd door de partner zelf een nieuwe factuur opgemaakt en een nieuwe verzending gestart. Op 14 maart mochten we dan ook het via de grote online speler bestelde, en geannuleerde artikel ontvangen. Dewelke we intussen via een andere winkel zelf aangekocht hebben.
We hebben nu dus 2 maal hetzelfde artikel waarvan 1 niet (meer) gevraagd, noch besteld. (annulatie vóór het opstellen van de nieuwe factuur door klant).
Welke stappen moeten we ondernemen? is dit een geval van ongevraagde pakketpost? mogen we het houden? (zou fijn zijn) Moeten we het terugsturen op hun kosten? Wie moet ik nu eigenlijk contacteren want ik heb op zich niets rechtstreeks bij deze partner besteld, wel bij de grote online speler, en daar is ons dossier afgesloten wegens aankoop geannuleerd en geld terug gestort.
Alvast bedankt!
Tom