Aankoop 2e-hands smartphone

wendyvandenborn
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Aankoop 2e-hands smartphone

#1 , 15 mar 2020 03:26

Gisteren kocht ik een 2e-hands smartphone. Voordat de effectieve aankoop plaatsvond zijn er heel wat berichten gestuurd.
Ik ging het toestel ophalen aan huis bij de verkoper.
Blijkt dat er een beveiliging op staat dus ik kan buiten het toestel aan en uit zetten en de taalkeuze, er helemaal niets mee.
Ontelbare berichten zijn er ondertussen al gestuurd tussen de verkoper en mezelf (waar ik uiteraard een printscreen van nam).
Als ik met het voorgaande google account kan opstarten kan het wel veranderd worden zodat ik het toestel met mijn account kan beheren.
Maar de juffrouw werkt echt niet mee en vind dat ik in de winkel moet langsgaan die helpen mij wel....Echt niet he!
Ik heb mijn geld terug gevraagd, dat kan ze mij niet geven, op minder dan een uur tijd zou ze dat dan al opgekocht hebben??
Wat zijn mijn rechten hieromtrent, en gezien ik alle berichten bewaard, kan ik een klacht indienen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
loeki
Berichten: 267

#2 , 15 mar 2020 07:23

Heeft U het dan niet ter plaatse getest of het een "vrij" toestel was?

Issued
Berichten: 1230

#3 , 15 mar 2020 07:45

Mensen die gelockte toestellen verkopen zijn veelal niet zuiver op de graat. Ga eens langs de politie zodat die de imei nummer kunnen controleren of het niet om een gestolen toestel gaat.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 15 mar 2020 08:58

Was er een oplader bij? Indien niet , dan is het bijna zeker een gestolen toestel.

D0gD0g

#5 , 15 mar 2020 09:22

Goede raad opvolgen zoals aangegeven, u vergewissen dat het geen gestolen toestel is.
Indien u het toestel wil gebruiken, kan u het een hard reset geven in de recovery mode, dan is alles verwijderd inclusief de software.
Het toestel installeert automatisch de oorspronkelijke software terug op de fabrieks- instelling.
Hoe je dat doet kijk op google, merk en type van uw toestel.

Blaatpraat
Berichten: 3795

#6 , 15 mar 2020 13:09

Goede raad opvolgen zoals aangegeven, u vergewissen dat het geen gestolen toestel is.
Indien u het toestel wil gebruiken, kan u het een hard reset geven in de recovery mode, dan is alles verwijderd inclusief de software.
Het toestel installeert automatisch de oorspronkelijke software terug op de fabrieks- instelling.
Hoe je dat doet kijk op google, merk en type van uw toestel.
Bij een goed toestel maakt dit niets uit, die blijft gelockt.

Terug naar “Consumenten Koop”