Dakwerker wil mijn lekkend dak niet maken, ik heb nog 3 jaar garantie

koenlav
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Dakwerker wil mijn lekkend dak niet maken, ik heb nog 3 jaar garantie

#1 , 13 mar 2020 01:40

Hey,
Ik zit met een lek in mijn keukendak sinds 2017. Mijn garantie is nog geldig tot 2023, maar de dakwerker wil niet meer langskomen.
Hij zegt dat zijn overleden vader het roofingwerk heeft gedaan en hij daarom niet zelf verantwoordelijk is voor de garantie.
Nu staat op het factuur , van 2013 (toen is het dak gelegd) de naam van de zoon, de persoon die ons niet meer wil verder helpen.
Er staat op de factuur zijn naam plus bvba. Dus zijn vader heeft nooit iets met het dak te maken gehad.
Ik ben gaan kijken in het staatsblad en daar staat dat de zoon al zaakvoerder is sinds 2011, terwijl ons dak in 2013 is gelegd.
Wat kan ik het best doen in dit geval?
alvast bedankt
koen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12841

#2 , 13 mar 2020 07:50

Garantie is bij de firma, niet bij de vader of de zoon of de heilige geest. Aangetekende ingebrekestelling versturen, daarna dagvaarden.

lukasi
Berichten: 1147

#3 , 13 mar 2020 09:17

Ik begrijp 1 ding niet goed: waarom pas in 2020 aan de bel trekken als je zegt dat het lek al van 2017 ???
E

Reclame

koenlav
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 mar 2020 11:55

In het begin kwam de dakwerker af en toe nog langs, dus hoopte we dat hij het ging oplossen. Maar het dak bleef lekken.
Daarna hebben we nog 25 keer afgesproken en van de 25 keer heeft hij zeker 19 keer zijn kat gestuurd.
Na de 19de keer was de maat vol (ik ben een geduldig man :) .

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 mar 2020 12:33

Hoeveel aangetekende brieven heb ja al gestuurd om de BVBA in gebreke te stellen ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 13 mar 2020 12:43

Hoeveel aangetekende brieven heb ja al gestuurd om de BVBA in gebreke te stellen ???
Mag ik een gokje wagen? :D
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Milo72
Berichten: 1016

#7 , 13 mar 2020 12:44

staat die 10 jaar garantie op papier ? En zo ja, wat staat er dan juist ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

koenlav
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 mar 2020 00:52

Hey, ik heb net een brief gestuurd om de bvba in gebreke te stellen.
Er staat op het factuur dat we 10 jaar garantie hebben op de geleverde werken.

Terug naar “Consumenten Koop”