Ter info: voorlopig resultaat geschil reisorganisatie

yvesvdp
Topic Starter
Berichten: 57
Juridisch actief: Nee

Ter info: voorlopig resultaat geschil reisorganisatie

#1 , 10 mar 2020 07:44

Graag kom ik even terug op het geschil dat ik (mijn dochter) had met een Duitse reisorganisatie
Door meeste mensen kreeg ik de raad om dit niet op de spits te drijven en te betalen of proberen om tot over een overeenkomst te komen.

Koppig als ik ben ben ik blijven zoeken naar een oplossing die mij toch mijn gelijk zou geven.
En zoals ik al aangehaald had, kun je met een IP adres enkel het adres van de verzender opvragen (als de tegenpartij deze info al kan/mag krijgen), maar hier staat nergens WIE deze 'bestelling' zou gemaakt hebben, en dat is natuurlijk een belangrijk verschil.
Verder heeft de reisorganisatie ook niet gereageerd op het feit dat er geen positief antwoord gekomen was op de zogenaamde 'bestel bevestiging' en dat hadden ze wel moeten doen.
Verder is het bij een bestelling via internet steeds de verkoper die de JUISTE bewijzen moet aanvoeren en niet de koper die zijn gelijk moet bewijzen.
De verkoper kon dus niet bewijzen dat het wel degelijk mijn dochter was die de bestelling gedaan had. (het kon evengoed 1 van haar vriendinnen zijn)

Al deze argumenten heb ik verschillende keren gemaild naar de reisorganisatie en na een tijdje kreeg ik geen (dreig)mails meer en nu heb ik reeds 7 maand niets meer van hen gehoord. Ik hoop dat ze hiermee een punt hebben gezet achter de kwestie en dat we hier niets meer over gaan horen.

Misschien kan dit toch een opsteker zijn voor mensen in soortgelijke situatie om niet te snel op te geven en als je zeker bent van je gelijk hier voor te vechten.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding