vraag ivm creditnota

ricotta
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

vraag ivm creditnota

#1 , 10 mar 2020 03:41

Ik probeer dit zo kort mogelijk weer te geven : Ik deed een aankoop bij een webshop, toestel was defect, na 3 herstellingen is toestel nog steeds defect. Na veel gedoe stem ik in met een "minnelijke schikking" van de verkoper, waarbij ik akkoord ga met het verwijderen van negatieve comment over zijn webshop, en waarbij verkoper akkoord gaat met volledige terugbetaling vh toestel. Er word eveneens afgesproken dat verkoper het toestel zal laten ophalen door de repair partner van de producent.
Zelfde dag ontvang ik van die repair partner een email met de vraag of ik kan bevestigen dat het toestel bij mij kan opgehaalt worden. Ik bevestig dit, en er word een datum afgesproken dat dhl het toestel zou komen ophalen. Ik ontving diezelfde dag ook een creditnota van de verkoper, verwijzend naar de originele aankoopfactuur, waarbij idd het volledige bedrag gecrediteerd staat...
Helaas ontvang ik enkele uren later een mail van de repair partner "dat zij toch niet op de hoogte zijn van het feit dat ze het toestel dienen op te halen" ...
Nu is mijn vraag in welke mate die creditnota het bedrijf verplicht om mij terug te betalen ? vanzelfsprekend kan het toestel nog steeds door hun worden opgehaald.... bedrijf reageert niet op mijn vraag mbt dit issue.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ricotta
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mar 2020 21:48

niemand ??.?

Blaatpraat
Berichten: 3796

#3 , 11 mar 2020 23:35

Die CN zorgt er inderdaad voor dat het bedrijf u dient terug te betalen.

Hoe lang is dit geleden?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”