Openstaande factuur na 7 jaar

Lindapeeters3
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Openstaande factuur na 7 jaar

#1 , 03 mar 2020 18:32

Beste,
2weken geleden krijg ik een telefoontje van Garage . 13 jaar geleden kocht ik daar een nieuwe wagen. De mevrouw aan de lijn vraagt of het kan dat ik nog een openstaande factuur heb staan...waarop ik antwoord dat ik die wagen al 6 jaar niet meer heb dus zal dat wel een vergissing zijn. De factuur is van 7 jaar geleden...ik val compleet uit de lucht en bij mijn weten ben ik daar nooit buiten gegaan zonder te betalen. Ze vragen of ik dit kan opzoeken om dat te bewijzen....ik heb van 7 jaar geleden geen persoonlijke facturen meer. Kan dit zo maar? Ze hebben mijn gegevens gevraagd en de factuur per mail gestuur. Ik hen het bedrag via de bank opgezocht maar kan het zo niet terug vinden...ondertussen hebben ze een 2e herinnering per mail gestuurd. Mijn man heeft dan is getelefoneerd hoe om te vragen waarom ze 7 jaar wachten met een herinnering te sturen...daar ik nog altijd dezelfde telefoonnummer heb. Ze stelden dan voor om 10% van het bedrag af te trekken...wat we al helemaal raar vinden. Wat moeten we doen? Of wat zijn onze rechten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 03 mar 2020 18:42

U moet inderdaad bewijzen dat u betaald heeft.
Ofwel per bankuittreksel, ofwel per kwitantie.

Facturen zijn 10 jaar geldig.

Kunt u dat niet? Betalen dan.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”