Bestelling mazout via mazoutaanbod.be

finchy
Topic Starter
Berichten: 14

Bestelling mazout via mazoutaanbod.be

#1 , 03 mar 2020 16:16

Waar sta ik jurisch als ik een bestelling, die te laat geleverd wordt nl. binnen de 10 werkdagen, annuleer omdat de mazoutprijs inmiddels gezakt is?
Merci.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 03 mar 2020 16:36

Uit de door u aanvaarde algemene verkoopsvoorwaarden:
De consument kan het herroepingsrecht niet uitoefenen.

Annulering van de bestelling door de koper geeft aan Esopus bvba het recht op een schadevergoeding van 150 euro incl. BTW. Deze forfaitaire vergoeding houdt een schadeloosstelling in voor gemaakte kosten en winstderving, zonder dat Esopus bvba het bewijs dient te leveren van de omvang of het bestaan van de schade, niettegenstaande de mogelijkheid van Esopus bvba om zijn reële schade te bewijzen met alle middelen van recht en deze ook te vorderen. De koper zal hiervoor een factuur ontvangen met betaling bij ontvangst factuur. In geval van een dubbele bestelling op eenzelfde leveringsadres (met een maximum tussentijd van 1 uur), zal er geen schadevergoeding verschuldigd zijn ingeval van annulering van één van beide bestellingen. Een annulering wordt enkel aanvaard per e-mail op info@mazoutaanbod.be met vermelding van de volledige adresgegevens, bestelnummer en de reden van annulering.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

finchy
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 03 mar 2020 17:03

Dus als ik het goed heb, kan mij wel een verbrekingsvergoeding worden aangerekend maar heb ik zelf geen poot om op te staan als zij later leveren dan aangegeven en ik daardoor verlies maak omdat de mazoutprijs plots gedaald is? Dit kan wettelijk toch niet in orde zijn?

Reclame

LeenW
Berichten: 12811

#4 , 03 mar 2020 17:11

Dus als ik het goed heb, kan mij wel een verbrekingsvergoeding worden aangerekend maar heb ik zelf geen poot om op te staan als zij later leveren dan aangegeven en ik daardoor verlies maak omdat de mazoutprijs plots gedaald is? Dit kan wettelijk toch niet in orde zijn?
U maakt geen verlies, het is de prijs bij de bestelling die telt. Als de mazoutprijs stijgt, zou u toch ook niet akkoord gaan als men u de prijs op dag van de levering aanrekent?

Terug naar “Consumenten Koop”