Voorschot aankoop hond

Flecha94
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voorschot aankoop hond

#1 , 28 feb 2020 10:46

Beste, recent hadden wij een voorschot betaald voor de aankoop van een hondje. Omwille van gezondheidsredenen kunnen we de aankoop hiervan niet verder afhandelen. Voorschot werd afgesloten aan de hand van een genummerd ontvangstbewijs met stempel en bedrag. Kan ik van de kennel mijn voorschot terug opeisen? Een factuur voor ontvangst wenst hij mij niet te bezorgen. Hij vraagt wel om het ontvangstbewijs terug te sturen met een schriftelijke afwijzing van het hondje. Doe ik pas als ik het geld terugkrijg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 28 feb 2020 10:47

Een voorschot bent u kwijt als u de aankoop annuleert.

Een factuur is niet verplicht als u particulier bent.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#3 , 28 feb 2020 11:24

Wat voor zin heeft een voorschot als je het gewoon zou terugkrijgen als je van de koop afziet? Dat is net het punt van een voorschot: het geeft de verkoper zekerheid: ofwel gaat de koop uitieindelijk door, ofwel heeft de verkoper een schadevergoeding (= het voorschot) als de koop toch niet doorgaat.

Tenzij er in de algemene voorwaarden melding gemaakt wordt van "overmacht" en je kan aantonen dat de medische reden waarom je het hondje toch niet koopt, onder "overmacht" kan gezien worden, denk ik niet dat de verkoper verplicht kan worden uw voorschot terug te storten.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”