aankoop nieuwe wagen

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

aankoop nieuwe wagen

#1 , 22 feb 2020 07:37

Heb een paar maand geleden een nieuwe wagen besteld, ondertussen is die net aangekomen.Heb een lening van de bank gekregen maar heb niet genoeg om het te betalen hoelang kan de garagedealer wachten of de wagen in de garage houden totdat ik die kom ophalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 feb 2020 08:00

Dit zal van garage tot garage afhangen, een garagist moet deze onmiddellijk betalen, of werkt hij met bankwaarborg.
1 a 2 weken zal hij wel geduld hebben.

Begrijp niet goed van de lening, deze antwoord toch dezelfde dag; allez toch bij een normale bank..
En zeker als je klant bent binnen het uur zelfs soms onmiddellijk aan de telefoon . .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 22 feb 2020 09:16

Garage zal hem dan waarschijnlijk in de toonzaal zetten, maar dan kom je daarna als klant zeker klagen dat je een toonzaal model gekregen hebt. Hoe kan je beslissen om een nieuwe auto te kopen als je geen geld hebt?

Reclame

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 feb 2020 09:27

Jullie hebben de vraag niet goed begrepen ik heb de lening gekregen maar er ontbreekt mij een paar duizenden euro's kan de garage het nog een maand of twee opzij houden dat was de vraag

puttemanp
Berichten: 613

#5 , 22 feb 2020 09:36

Als ik je vorige topics er eens op nalees (loonbeslag, zwarte lijst Nationale Bank, gerechtsdeurwaarder,....) denk ik dat je jezelf in de problemen gewerkt hebt.
Wanneer je de lening aangevraagd hebt kende je het nodige bedrag toch? Heb je de financiering aangevraagd bij de garage, of via een bank (of één van die lugubere geldvoorschieters die je ziet staan in Streekkrant en zo?). Of heb je gegokt en bij de bank een lening aangevraagd denkende dat je tegen dat de wagen er zou zijn de nodige fondsen wel zou hebben?

P.

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 feb 2020 09:52

hey hallo ik ben met alles in orde 100% ,tenslotte heb ik de lening bij een serieuze gewone bank genomen ik stel een gewone vraag ik heb het hier niet nodig dat heel mijn leven wordt besproken.Wie bent u om heel mijn privé leven op deze topic te bespreken?

Oude Belg
Berichten: 3192

#7 , 22 feb 2020 10:10

Slotje?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

bosprocureur
Berichten: 6854

#8 , 22 feb 2020 10:38

Het antwoord slaapt gewoon op alles wat u zelf vroeger hier gepost heeft.

U hebt ook de mogelijkheid om een wedergeboorte te forceren, door een nieuwe naam aan te nemen en te herbeginnen.
Enkel de beheerders kunnen dan nog weten wat u vroeger gepost hebt.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 22 feb 2020 10:44

Jullie hebben de vraag niet goed begrepen ik heb de lening gekregen maar er ontbreekt mij een paar duizenden euro's kan de garage het nog een maand of twee opzij houden dat was de vraag
Als je zorgt dat het geld van de lening alvast bij de garage terechtkomt, zal die al iets toegeeflijker zijn.

Denk er aan dat de rekeningen niet stoppen bij aankoop ...
Een nieuwe auto kopen, en die zelfs met lening er bij niet kunnen betalen is een ideale manier om jezelf in (nog grotere) financiële problemen te werken :idea:

bosprocureur
Berichten: 6854

#10 , 22 feb 2020 11:31

Juist, maar diè bal is al aan het rollen vrees ik.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 22 feb 2020 11:40

Garage zal u zeker stallingskosten aanrekenen. Kan al oplopen voor 2 maanden. Zal je waarschijnlijk terug een lening moeten nemen omdat te betalen.

Sirkii
Berichten: 5396

#12 , 22 feb 2020 12:10

Er is maar 1 persoon die op je vraag kan antwoorden en dat is de garagist.

jef007
Berichten: 1681

#13 , 23 feb 2020 17:28

denk eraan :
nog verzekering nemen en hopelijk uw taks betalen!

Terug naar “Consumenten Koop”