Garantie toestel X

Michael.michael
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

Garantie toestel X

#1 , 18 feb 2020 16:23

Hallo iedereen,

Ik had een vraag ivm garantie.

Ik heb een iphone bij X gekocht, en garantie was geldig tot 12/02/2020.
Dus al een week geen garantie meer.

Een maand geleden had ik probleem met het batterij ( toen was garantie nog geldig) en ik heb die iphone nog onder garantie afgegeven voor reparatie.
Ik heb hem gisteren teruggekregen en op het verslag staat dat het batterij vervangen is geweest.

Nu zie ik dat het scherm een beetje uitpuilt en er is een strip onderaan het scherm op het glas zelf en het scherm reageert niet altijd op aanrakingen. Is alsof het niet het scherm was die op het iphone was toen ik die had afgegeven. Toen ik die iphone had afgegeven was er een screenprotector op het scherm en gisteren toen ik die terug gekregen heb, was die screenprotector er niet meer...

Mijn vraag is of ik naar X kan gaan en vragen of ze het scherm van het iphone kunnen nazien?
Nogmaals, er is geen garantie meer op het toestel... maar het batterij is wel een maand geleden onder garantie vervangen geweest en gisteren heb ik het telefoon terug gekregen van X.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 feb 2020 11:44

Op welke datum hebt u de gebrekkige iphone precies overhandigd aan de verkoper? En hebt u daar bewijs van, alsook een bewijs van de datum dat u het toestel teruggekregen hebt?
.

Michael.michael
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 feb 2020 12:27

op 25/01 heb ik die iphone naar X gebracht met defecte batterij. Ik heb daar een papier van, van Xgekregen. Het toestel heb ik terug op 17/02 gekregen. Daar heb ik ook een papier van. Daarop staat dat het batterij vervangen is geweest. Er staat nieks over het scherm. Garantie was geldig tot 12/02/2020 en is niet meer geldig ....

Reclame

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 feb 2020 12:43

Dan hebt u nog 15 dagen de tijd om uw toestel onder garantie te laten herstellen conform artikel 1649quater, paragraaf 1, lid 2 van het Burgerlijk Wetboek.
Laatst gewijzigd door The Oscars op 19 feb 2020 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Michael.michael
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 feb 2020 13:07

ok, super, dank u wel !! zal ik vandaag doen.

Nogmaals bedankt!

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 19 feb 2020 18:36

En mogen die 22 of 23 dagen van de herstelling daar niet bijgeteld worden, kwestie van onnodige discussies over al dan niet waarborg te vermijden?

Michael.michael
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 feb 2020 12:13

Ja, ik dacht ook dat het mocht bijgeteld worden... Maar...ben vandaag naar ze geweest, ze nemen het niet aan.
Ze zeggen dat volgens hun documenten is het reparatie gebeurd aan de batterij. Over het scherm zelf staat er nieks opgeschreven op hun document. En omdat het garantie voorbij is ( volgens hen mogen die 22/23 dagen niet bijgeteld worden), kunnen ze het claim voor het scherm niet opnen, enkel voor het batterij....
Maar goed, heb het geprobeerd tenminste))
Toch bedankt voor jullie reacties!!

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#8 , 20 feb 2020 15:49

Ja, ik dacht ook dat het mocht bijgeteld worden... Maar...ben vandaag naar ze geweest, ze nemen het niet aan.
Ze zeggen dat volgens hun documenten is het reparatie gebeurd aan de batterij. Over het scherm zelf staat er nieks opgeschreven op hun document. En omdat het garantie voorbij is ( volgens hen mogen die 22/23 dagen niet bijgeteld worden), kunnen ze het claim voor het scherm niet opnen, enkel voor het batterij....
Maar goed, heb het geprobeerd tenminste))
Toch bedankt voor jullie reacties!!
ze proberen hun er goedkoop van af te maken

garantie is zoals gezegd nog niet voorbij en werd verlengd door de reparatie en de tijd die zij nodig hadden voor de reparatie

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#9 , 20 feb 2020 17:24

Typerend voor die onderneming. U hebt zich dus te snel laten afschepen.

Consumentenkoop (art. 1649quater)

De termijn van twee jaar bedoeld in het eerste lid wordt opgeschort tijdens de periode vereist voor de herstelling of de vervanging van het goed of in geval van onderhandelingen tussen de verkoper en de consument met het oog op een minnelijke schikking.(eigen onderlijning)

U hebt dus 2 jaar garantie plusminus 18 dagen verlenging omwille van schorsing als gevolg van die herstelling.

Dien desnoods een klacht in bij de Consumentenombudsdienst, zie: https://consumentenombudsdienst.be/nl
.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#10 , 20 feb 2020 17:51

Of verstuur een e-mail naar de onderneming en een kopie ervan (als cc) versturen naar de Consumentenombudsdienst.
.

aceke
Berichten: 138

#11 , 22 feb 2020 09:14

Zorg voor bewijs dat je binnen de extra termijn terug bent gegaan

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 22 feb 2020 11:31

Maar wat doen we met deze zin in de wet

Indien het defect van het goed meer dan zes maanden na de levering wordt vastgesteld, dan moet u als consument bewijzen dat het goed niet-conform was op het moment van de levering.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Michael.michael
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#13 , 24 feb 2020 09:04

Hoi iedereen ,
ben nogmaals geweest maar op een andere vestiging en een email gestuurd.
Op email nog geen antwoord gekregen.
Op andere vestiging hetzelfde antwoord: Het batterij werd veranderd en niet het scherm. Het batterij werkt. Scherm valt niet onder garantie meer. Ik laat ze zien dat die scherm anders is en toch zeggen ze op het herstellingsbon staat niet dat het scherm veranderd is geweest...

bosprocureur
Berichten: 6853

#14 , 24 feb 2020 09:40

Al eens gedacht aan een aangetekende brief? 't Is maar een idee hoor :roll:

Michael.michael
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#15 , 24 feb 2020 11:09

Jawel, ik wacht nog op het antwoord via email, en als die niet komt of negatief gaat zijn, dan wil ik een aangetekende brief opsturen. Maar begin wel het indruk te krijgen dat er niet veel gaat gebeuren ...))

Terug naar “Consumenten Koop”