BESTELBON

bambiina
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

BESTELBON

#1 , 12 feb 2020 12:39

Zou iemand mij kunnen helpen met volgend probleem?

Mijn papa heeft in november een bestelbon getekend voor een auto per leasing bij Merk. Echter stond er op deze bestelbon de prijs van 25.000 euro met alle kosten erbij. Hierna heeft hij thuis alles uitgerekend en kwam hij op 29.000 euro uit, hiervoor is hij de dag erna terug naar het kantoor gegaan om te zeggen dat de prijs hoger lag dan op de bestelbon. De persoon die de bestelbon opgesteld had zei dat dit niet klopte, en begon het opnieuw uit te rekenen, tot zijn verbazing had mijn vader gelijk en was de prijs 29.000 euro. Mijn vader vertelde hem toen dat hij van de koop wou afzien omdat hij echt een maximum budget van 25.000 euro had. Nu zei deze medewerker dat dat geen probleem was en dat hij er kon van afzien. Hierna hebben zij ons blijven bellen, wanneer we niet konden opnemen en hebben wij hen elke keer terug opgebeld zonder resultaat. Nu in januari is er een aangetekende brief gekomen waarin men een boete aanrekent + extra kosten, deze komen uit rond 8000 euro. Wat kan ik hiertegen doen?

Zij verwijten ons geen contact meer opgenomen te hebben met hen, echter zeiden ze die dag dat mijn papa van de koop kon afzien, daarnaast heb ik ook bewijzen dat ik hen meermaals heb proberen te bereiken zonder resultaat.

Kan ik het wilsgebrek bedrog of dwaling inroepen? zijn er andere zaken die ik kan gebruiken tegen hen?


ALVAST HEEL ERG BEDANKT!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 12 feb 2020 13:26

stel hun aangetekend in gebreke met een kopie van alle bewijzen die u momenteel heeft

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 12 feb 2020 13:27

Mijn vader vertelde hem toen dat hij van de koop wou afzien omdat hij echt een maximum budget van 25.000 euro had.
Maar dat is nooit schriftelijk gebeurd ... :?:
Nu zei deze medewerker dat dat geen probleem was en dat hij er kon van afzien.
... en dit is nooit schriftelijk bevestigd :?:

Als je een contract aangaat, en dat moet om 1 of andere reden verbroken of stopgezet worden:
Zorg dat je daar een schriftelijke bevestiging van hebt (opzeg zelf, of bevestiging van opzeg door tegenpartij) :!:
Hierna hebben zij ons blijven bellen, wanneer we niet konden opnemen en hebben wij hen elke keer terug opgebeld zonder resultaat.
Nooit de verkoper gecontacteerd op andere manier :?:

Nu in januari is er een aangetekende brief gekomen waarin men een boete aanrekent + extra kosten, deze komen uit rond 8000 euro. Wat kan ik hiertegen doen?
Eens langs de oorspronkelijke verkoper gaan informeren waarom overeenkomst niet gestopt is zoals gezegd.
Maar als er niks op papier staat ...


De factuur in elk geval aangetekend protesteren
De redenen opgeven waarom u dat doet

Heb je het origineel nog van de overeenkomst ?
(kopie meesturen, origineel bijhouden)

Vragen de overeenkomst alsnog te ontbinden, en de boete kwijt te schelden, en beide schriftelijk te bevestigen


Of ze dat ook gaan doen ... :?: :?:

Reclame

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#4 , 12 feb 2020 13:58

Uw vader had de wagen tegen de prijs op de bestelbon, zijnde €25.000 moeten eisen. Daar had hij recht op.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

WP002
Berichten: 1479

#5 , 12 feb 2020 15:39

Mijn idee ook. U hebt wel degelijk een bestelling voor een auto getekend, maar dan wel tegen de prijs van 25.000 euro en geen cent meer.

Terug naar “Consumenten Koop”