Aangekochte wagen

Kareldegroote
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Aangekochte wagen

#1 , 10 feb 2020 18:58

Beste ,
Ik heb vorig jaar een 2dehands wagen gekocht , deze had al na een maand problemen .
De garage deed moeilijk om die te repareren .
Nu is dit voorgekomen op de rechtbank na 8 maanden en is de verkoopsovereenkomst beëindigd. Normaal met teruggave van het betaalde geld voor de wagen
Helaas is de tegenpartij nog in beroep gegaan en gaat die wagen gemaakt zijn denk ik .
Omwille van het lang duren en vertrouwen dat ik ben verloren na enkele bezoekjes bij de garage wil ik deze niet meer terug (wagen is ook niet gemaakt tydens de 6maanden dat ik garantie had ).
Weet er iemand hoe dit eindigt of moet ik gewoon nog enkele maanden wachten tot het vonnis van de rechter .
Vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 10 feb 2020 20:54

U zal moeten wachten tot het vonnis of met garage een onderlinge overeenkomst trefen.
Dat zijn de mogelijkheden.

jef007
Berichten: 1683

#3 , 10 feb 2020 21:15

je hebt wettelijk minstens 1 jaar garantie ( als je de auto in garage gekocht hebt)

Reclame

EenWerknemer
Berichten: 105

#4 , 10 feb 2020 22:30

Is dat vonnis niet uitvoerbaar bij voorraad?
De overeenkomst is vernietigd, dus de auto is niet meer van jou?
Dat is toch jouw zaak niet meer dat ze hem nog proberen te maken, want zolang er geen andere beslissing in beroep wordt genomen is die auto niet van jou, het is alsof je hem nooit gekocht hebt.
Koopt u een andere auto en zorg ervoor dat de vorige nooit-gekochte auto bij de garage blijft en dat je er niets meer mee te maken hebt.
Als je het geld niet persee nodig hebt zou ik gewoon wachten tot het beroep, bv. 2 jaar wachten, en dan binnen twee jaar aan het Hof duidelijk maken dat je gewoon je geld terug wil en dat je al twee jaar met een andere auto rijdt.

Het feit dat ze de auto zogezegd hebben hersteld nadat de overeenkomst via vonnis werd vernietigd lijkt mij toch geen correct argument om in beroep te gaan. Want dan moet een garage een auto nooit herstellen totdat het in beroep wordt behandeld.

Als het vonnis niet uitvoerbaar bij voorraad is liggen de kaarten anders.

Kareldegroote
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 feb 2020 23:40

Uitvoerbaar bij voorraad behoudens verzet of beroep van de versteklatende partij .

EenWerknemer
Berichten: 105

#6 , 11 feb 2020 11:32

Zijn ze bij verstek veroordeeld, i.e. niet komen opdagen op de rechtbank?

Misschien moet Franciscus - die er vermodelijk meer van kent dan mij - eens advies geven wat die persoon nu moet doen als die garagist plots beweert dat die auto is hersteld.

Ik zou die zogezegd herstelde auto toch niet meer in ontvangst nemen?
Of wel?

Kareldegroote
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 feb 2020 18:49

Niet komen opdagen en enkele dagen later in hoger beroep gegaan . Ik vind het ook niet logisch dat ik dan de wagen moet terugkrijgen ipv mijn betaalde bedrag , de wagen is tenslotte pas gerepareerd wanneer het eerste vonnis is uitgesproken .

Franciscus
Berichten: 38603

#8 , 11 feb 2020 20:03

Waar staat de wagen nu?

Kareldegroote
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 11 feb 2020 23:08

De wagen staat nog in de garage van de verkoper werd normaal een maand na aankoop hersteld .

Kareldegroote
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 11 feb 2020 23:09

Ik wacht er nu al een 8tal maanden op en vanaf dat ik naar een advocaat ben gegaan ging hij hersteld worden (vrederechter ging niet omdat de partij er niet was )

Terug naar “Consumenten Koop”