Intrek nieuwe woning / kadaster ...

BelRom
Topic Starter
Berichten: 9

Intrek nieuwe woning / kadaster ...

#1 , 06 aug 2008 20:10

Hallo,

Mijn nieuwbouw is zo goed als af.
Doch is mijn domicilie nog op het ouderlijk adres ...
Ooit zag ik in recht dat men best aangeeft de woning te betrekken in januari of zo ... daar je zo een deel of zelf een jaar minder kadastergelden betalen moet ...
Vermits ik nog niet echt ingetrokken ben en ik nog geen landloper ben (lol) maakt het mij niet echt uit of ik dit nu of binnen 4 maand opgeef ...
Enig idee hoe ik dit moet aanpakken?
Ik schoemel hier niet mee of toch? ;o)

Groetjes & thx for reply

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 07 aug 2008 12:07

Uiteraard moet het werkelijk intrekken samenvallen met de wijziging van uw domicilie.
Maar als U inderdaad een marge heeft en het betreft een nieuwbouw, dan is het voordelig om vanaf 2/1 er in te trekken (niet 1/1; men bekijkt de toestand op 1/1 van het aanslagjaar, dus dat is te vroeg).

En om alle discussies met wijkagent (die niet onmiddellijk langskomt enz.) te vermijden, zou ik me één van de eerste dagen van februari naar het gemeentehuis begeven (al kan dat nu ook on line, schijnt het).






Hallo,

Mijn nieuwbouw is zo goed als af.
Doch is mijn domicilie nog op het ouderlijk adres ...
Ooit zag ik in recht dat men best aangeeft de woning te betrekken in januari of zo ... daar je zo een deel of zelf een jaar minder kadastergelden betalen moet ...
Vermits ik nog niet echt ingetrokken ben en ik nog geen landloper ben (lol) maakt het mij niet echt uit of ik dit nu of binnen 4 maand opgeef ...
Enig idee hoe ik dit moet aanpakken?
Ik schoemel hier niet mee of toch? ;o)

Groetjes & thx for reply

BelRom
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 07 aug 2008 12:21

Super !!!
Dank voor je snelle reactie ...
Greettzzz

Reclame

Veedeebee
Berichten: 19

#4 , 09 aug 2008 23:20

'nog niet echt ingetrokken' zegt u... dan ga ik ervan uit dat u hetzij af en toe, hetzij constant, in uw nieuwbouw verblijft...
De woning zal dan wellicht bemeubeld zijn, er wordt in geleefd... voor een ambtenaar van het kadaster is dat voldoende om het kadastraal inkomen te bepalen en de woning als 'ingebruikgenomen' te beschouwen... Er wordt niet gewacht op de adreswijziging bij de gemeente...

Terug naar “Consumenten Koop”