Factuur geprotesteerd - na 6 weken nog steeds geen antwoord
Geplaatst: 11 jan 2020 09:42
Firma komt vorig jaar tweemaal het gras afrijden van een stuk grond dat ik bezit.
De eerste factuur van de eerste keer maaibeurt van het gras is correct.
De tweede factuur is opeens voor hetzelfde stukje gras af te rijden maar liefst 5 keer duurder. (de aantal geleverde uren die op de factuur staan zijn ook buiten proportie voor het afrijden van dat stukje gras).
Ik heb de factuur geprotesteerd, zowel per e-mail als met een aangetekend schrijven waarin ik vermeld dat ik niet betwist dat er werkuren zijn gepresteerd maar wel dat het aantal werkuren die nodig zijn geweest om het gras te maaien niet klopt.
Ik stelde ook voor om hetzelfde bedrag te storten dat in de eerste factuur vermeld wordt.
Mail en aangetekend schrijven werden verstuurd begin december. We zijn bijna half januari en ik heb nog steeds niets vernomen.
Bestaat er een termijn waarin de tegenpartij verplicht is te reageren?
Wat kan ik nog doen om zo snel mogelijk dit af te handelen? Opnieuw een schrijven richten naar de tegenpartij? En wat moet daar dan instaan?
Kan ik ze ergens verplichten te reageren? Ik zou niet graag hebben dat ze dit laten liggen en dat ik binnen een jaar of twee jaar opeens toch een nieuwe factuur krijg die ik dan weer moet gaan protesteren enzo...
De eerste factuur van de eerste keer maaibeurt van het gras is correct.
De tweede factuur is opeens voor hetzelfde stukje gras af te rijden maar liefst 5 keer duurder. (de aantal geleverde uren die op de factuur staan zijn ook buiten proportie voor het afrijden van dat stukje gras).
Ik heb de factuur geprotesteerd, zowel per e-mail als met een aangetekend schrijven waarin ik vermeld dat ik niet betwist dat er werkuren zijn gepresteerd maar wel dat het aantal werkuren die nodig zijn geweest om het gras te maaien niet klopt.
Ik stelde ook voor om hetzelfde bedrag te storten dat in de eerste factuur vermeld wordt.
Mail en aangetekend schrijven werden verstuurd begin december. We zijn bijna half januari en ik heb nog steeds niets vernomen.
Bestaat er een termijn waarin de tegenpartij verplicht is te reageren?
Wat kan ik nog doen om zo snel mogelijk dit af te handelen? Opnieuw een schrijven richten naar de tegenpartij? En wat moet daar dan instaan?
Kan ik ze ergens verplichten te reageren? Ik zou niet graag hebben dat ze dit laten liggen en dat ik binnen een jaar of twee jaar opeens toch een nieuwe factuur krijg die ik dan weer moet gaan protesteren enzo...