Pagina 1 van 1

Schade door defect product

Geplaatst: 07 jan 2020 12:44
door yalydx
Beste,

Enige tijd geleden heb ik een geurproduct - geen namen - JurecaBE - moderatorgekocht. Ik ben er altijd tevreden over geweest tot nu.
In dit toestel moet je een glazen vulling plaatsen, die uw ruimte voorziet van een aangename geur.
Nu zit er een barst in de vulling (had ik niet gezien tijdens het plaatsen) en is deze beginnen lekken. Uiteindelijk is de geparfumeerde olie op mijn kast terecht gekomen en is dit beginnen indringen met als gevolg dat mijn kast beschadigd is.

Ik heb reeds contact gehad met geurproduct - geen namen - JurecaBE - moderator. Zij willen de vulling gratis vervangen, maar dit doet natuurlijk niets aan de schade die ik heb.

Daarom mijn vraag. Heb ik volgens jullie recht op een schadevergoeding om de kast terug te herstellen/vervangen? Zo ja, hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Alvast bedankt!

Groeten,

X

Re: Schade door defect product

Geplaatst: 07 jan 2020 13:31
door basejumper
Beste

Als u iets claimt ligt de bewijslast bij u. Was die barst een productiefout? Zou dan de inhoud niet in de winkel weggelekt zijn? Is de barst mogelijk een gevolg van uw manipulatie bij de plaatsing?
Zal niet evident zijn.

Re: Schade door defect product

Geplaatst: 07 jan 2020 15:16
door yalydx
Bedankt voor uw antwoord.
Ik veronderstel dat de barst er van in het begin is. Ik heb nooit iets laten vallen dat dit zou kunnen veroorzaken. Ik begrijp dat dit moeilijk of niet te bewijzen valt en dus er niet te veel energie in moet steken. Helaas.

Bedankt!