Welke is de te volgen procedure bij de levering v/e gebrekkig product ?

chesini
Topic Starter
Berichten: 43

Welke is de te volgen procedure bij de levering v/e gebrekkig product ?

#1 , 29 dec 2019 10:29

Welke is de te volgen procedure bij de levering v/e gebrekkig product ?

Ik heb in een zaak een product gekozen om aan te kopen. Dwz de zaak heeft obv vragen aan mij het volgens hen juiste type product in hun gamma bepaald en heeft formulieren ingevuld voor hun leverancier. Ik heb geen enkel document en ook geen bestelbon getekend. Ik heb ook geen enkel document gekregen. Ik heb geen voorschot betaald. Er is mij enkel mondeling het bedrag meegedeeld te betalen bij afhaling. De zaak heeft wel al mijn persoonsgegevens.

Bij afhaling doe ik een paar basistesten en het product doet niet wat vooropgesteld is dat het zou moeten doen. Ik weiger het product mee te nemen. Ik heb nog niets betaald. De winkelbediende gaat het voorleggen aan de zaakvoerder.

Wat is de officiële procedure die ik als klant moet volgen om zelf niet in juridisiche problemen te komen ? Kan ik het product zomaar verder mondeling weigeren en niet betalen ? Moet ik de zaakvoerder/verantwoordelijke schriftelijk op de hoogte stellen ? Hoe moet ik reageren als de zaakvoerder voorstelt een nieuw product te laten leveren zonder de gebreken ? Kan ik dat voorstel weigeren of moet ik dat als klant toch aanvaarden - hopende dat het de tweede keer wel in orde zal zijn ?

Ik heb helemaal geen vertrouwen meer in de zaak en wens het liefst naar een andere zaak te gaan.
In afwachting,
Mvg.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding