320 Euro om wc te ontstoppen

g1955
Topic Starter
Berichten: 40

320 Euro om wc te ontstoppen

#1 , 19 dec 2019 11:21

Wc ontstoppen heeft 20 minuten geduurd op gewone werkuren in week.
Daarvoor 320 euro moeten betalen.Factuur aanwezig.
Is daaraan iets te doen?De gemiddelde prijs is 150 Euro.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
g1955
Topic Starter
Berichten: 40

#2 , 19 dec 2019 11:28

Nog aan toevoegen : Was geen sneldienst,is maar de dag nadien gekomen.
En natuurlijk geen duur van het werk en details op de factuur

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 19 dec 2019 12:26

Sommige ontstoppingsdiensten zijn inderdaad oplichters. Daarom VOORAF steeds prijzen vragen (uurprijs en prijs gebruikte materialen)

Reclame

LeenW
Berichten: 12839

#4 , 19 dec 2019 12:34

U hebt ook steeds recht op een gedetailleerde factuur, gewoon een bedrag + btw is niet voldoende.

Sirkii
Berichten: 5414

#5 , 19 dec 2019 12:48

Traantjes drogen. Betalen. Volgende keer een ernstige firma laten komen. Procederen voor een paat honderd euro is tijdverlies.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 19 dec 2019 13:39

En uit welk deel van België is die gekomen?
Let op: als je googled naar een hersteller in je gemeente dan komen daar zelfs herstellers uit de Oostkantons op af. En die zijn lang onderweg.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 dec 2019 14:49

Toevallig is de ontstopper hier een kwartier geleden ook vertrokken. Er was 120€ afgesproken, maar de man stelde uiteindelijk zelf 60€ voor omdat hij veel minder had moeten doen dan verwacht.
Moraal van het verhaal: zorg dat je een goede betrouwbare firma vindt (best via mond aan mond reclame) en contacteer niet het eerste zoekresultaat dat google je voorstelt.

johangel
Berichten: 90

#8 , 19 dec 2019 22:51

en hebben die enkel manueel ontstopt (met een spiraal bv.)? of ook iets leeggetrokken met een pomp?
johan

g1955
Topic Starter
Berichten: 40

#9 , 20 dec 2019 09:28

Niets speciaal.Maar op de factuur staat een adres uit Lier.
Ben uit Oost Vl en de dienst was volgens de site ook in Oost Vl.
https://riodoc.be/regio/oost-vlaanderen.
Mogelijk hadden ze niemand uit de buurt.

bosprocureur
Berichten: 6858

#10 , 20 dec 2019 10:58

Die hebben hoogstwaarschijnlijk een soort pool, waarin alle oproepen samenkomen, en gedirigeerd vanuit een centraal punt, Lier.

Google zorgt voor de omzet via de eerst bekomen zoekresultaten, naar analogie bijvoorbeeld bij slotenmakers... Zeer goed systeem, maar spijtig dat er dergelijke misbruiken uit voortkomen.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#11 , 20 dec 2019 11:03

Ooit met een verstopte WC gezeten, waarvan we dachten dat de reden een te volle sceptische put was. Dus gewoon een ruimdienst laten komen om de put te legen. Probleem met WC bleek niet weg te zijn. Die ruimer heeft gewoon even de zuigslang van die ruimwagen op de afvoer van die WC in de sceptische put gezet en zo de verstopping gewoon weggezogen. Probleem gefixed, en enkel de kosten van het ruimen moeten betalen (wat sowieso eens moest gebeuren).

Maar inderdaad, bij dit soort "vakmannen", op voorhand (via mail, zodat je iets meer hebt dan een mondelinge afspraak) een prijs vragen. Idem met een slotenmaker als je jezelf buitengesloten hebt, om maar iets te zeggen...
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 20 dec 2019 16:51

Daarom best eens rondbellen, en als je merkt dat je bij 2 of 3 telefoontjes steeds bij dezelfde persoon terecht komt gewoon niet meer naar die nummers. Als je een hogedrukreiniger hebt , een ontstoppingsdarm kopen. Kost rond de 150€ en je bent de rest van uw leven gerust en kan het zelf doen.. Heb dat 20 jaar geleden gedaan ter gelegenheid van mijn verbouwingen, en nu kuis ik preventief om de paar jaren mijn leidingen. Gelukkig ben ik vooruitziend geweest (uit hoofde van mijn ex-beroep) en heb om de 10 meter een mogelijkheid om in de buizen te gaan. Al de leidingen liggen in de kelder zichtbaar op muren en zolderingen. Heb tijdens mijn beroepsperiode al genoeg vloeren en muren opengebroken :lol:

g1955
Topic Starter
Berichten: 40

#13 , 20 dec 2019 21:27

Als je het zelf kan en is het altijd goedkoper.
Maar de vorige keer heb ik bij een andere firma 112 euro betaald voor hetzelfde en nu 320.
Ik verwachtte dan ook ongeveer hetzelfde bedrag.
In Nederland heb je klacht.Nl misschien bestaat hier ook zoiets

johangel
Berichten: 90

#14 , 20 dec 2019 22:48

dat is een sneldienst-ontstopper, die zijn zo duur. Zelfde met sneldienst-slotenmaker idem.
Maar uit Lier zou ik niet weten waar die zitten
johan

bosprocureur
Berichten: 6858

#15 , 20 dec 2019 22:58

dat is een sneldienst-ontstopper, die zijn zo duur. Zelfde met sneldienst-slotenmaker idem.
Maar uit Lier zou ik niet weten waar die zitten
johan
Het telefoonnummer kan verwijzen naar een nummer dat (zogezegd) in Lier zit, bijvoorbeeld, of de uitvoerders worden op een of andere manier aangestuurd vanuit Lier (evt ook zogezegd :evil: )

Terug naar “Consumenten Koop”