tijd goedkeuring offerte - uitvoering

Avbogae
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

tijd goedkeuring offerte - uitvoering

#1 , 04 dec 2019 10:23

Goedemorgen allen,

Ik weet niet echt of het wel een vraag is die hier thuishoort, maar ik probeer maar even.
Wij wouden graag enkele rolluiken laten plaatsen dus vroeg ik bij enkele zaken een offerte op. Dit op basis van de afmetingen die ik zelf had gedaan.
Uiteindelijk hebben we dan getekend bij een firma die ook positief bekend staat in onze streek. Zij gaven dan aan dat ze uiteraard eerst zelf nog eens komen meten zodat alles exact juist is, en dan de plaatsing verzorgen. Het gaat om 6 rolluiken bij een gewoon woonhuis.

De offerte is nu reeds 2 maanden geleden getekend terugbezorgd, maar sindsdien is het stil langs de kant van de firma. Als ik mail om te vragen of ze weten wanneer ze zouden komen opmeten, krijg ik helaas ook geen antwoord.

Mijn vraag is dus: wat is een 'normale' tijd om zulk werkje uit te voeren? Want ik vermoed dat, na het opmeten, we toch sowieso weer een tijdje moeten wachten omdat de rolluiken besteld moeten worden... Na hoeveel tijd kan ik de firma aanmanen om toch al eens langs te komen om op te meten?

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#2 , 04 dec 2019 10:37

Staat dat niet vermeld in de voorwaarden van de offerte ?
Bij de meeste is er eerst de offerte en indien aanvaard een paar weken later de technische opmeting waarna de productie kan aanvangen , reken gerust op een week of 6 na technische opmeting

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 dec 2019 11:26

Men tekent toch geen offerte op basis van eigen opmetingen.
U zegt zelf dat dat ze nog moeten komen op meten. Slechts na hun opmeting, en verstrekking gegevens
( soms door u niet voorziene kleinigheden ) kunnen zij een exacte prijs opmaken.
Dus zou ik eerst een officiële offerte opvragen en die daarna ondertekend terugsturen; lettend op het feit dat er een richtdatum plaatsing in vermeld staat. Deze datum is steeds een beetje rekbaar gezien de enorme drukte in deze sector.
Voor zulke werken is er tegenwoordig geduld voor nodig.
Zou dan toch eens telefonisch contact nemen ( gezien de goede naam in uw regio ).

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”