overnameprijs oude wagen

ilsebillie
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

overnameprijs oude wagen

#1 , 03 dec 2019 09:52

Ik kocht 10 dagen geleden een tweedehandswagen in een garage omdat de kosten aan mijn oude auto te hoog opliepen door een olielekkage. Bij de aankoop werd er ook een overnameprijs bepaald voor mijn oude wagen, nadat de verkoper mijn auto aan een korte inspectie onderwierp. Deze overnameprijs werd verrekend in de aankoopprijs van mijn nieuwe wagen, wat ook op de bestelbon werd vermeld.
Gisteren ging ik mijn nieuwe wagen ophalen, en werd mijn oude wagen naar de werkplaats gebracht voor een volledig nazicht. Men stelde de olielekkage vast, wat 10 dagen geleden niet werd opgemerkt.
Ik werd letterlijk gedwongen om de overnameprijs integraal terug te storten op hun rekening of ik kreeg mijn nieuwe wagen niet mee. Men ging mij later contacteren om eventueel een nieuwe overnameprijs te storten op mijn rekening.
Hierbij heb ik volgende vragen:
Was die terugstorting wel wettelijk?
Op de bestelbon staat: "in de staat waarin hij zich vandaag bevindt" + de overnameprijs. De kleine lettertjes vermelden: "De waarde van het over te nemen voertuig, overeengekomen bij de bestelling van het voertuig, is definitief voor zover de staat van het voertuig overeenstemt met de beschrijving ervan vermeld op de bestelbon". Er is echter geen beschrijving van de de staat van mijn wagen vermeld op de bestelbon.
Wat zijn mijn opties?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 03 dec 2019 09:58

Als u het aanvaard hebt, kunt u m.i. achteraf niet veel meer doen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”