Pakket kwijt (verkoop onder particulieren)

SC1909
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Pakket kwijt (verkoop onder particulieren)

#1 , 15 nov 2019 21:40

Waarschijnlijk is deze vraag ooit wel al eens gesteld geweest , maar ik vond het alleszins niet meteen terug omdat aansprakelijkheid onder particulieren altijd heel vaag is.

Ik had onlangs een product gekocht bij iemand op een tweedehands-site en daarbij waren we overeengekomen dat deze opgestuurd zou worden ( in zijn advertentie stond vermeld ophalen of versturen via pakketpost).

De verkoper had hierbij besloten om het via DHL te versturen van Nederland naar België omdat dit goedkoper zou uitkomen voor hem.

Alleen is dit pakket uiteindelijk "verloren" gegaan bij DHL in het sorteercentrum.

Kan ik hiervoor nu het volledige bedrag dat ik betaald heb terugeisen van die verkoper of is de verkoper hiervoor niet verantwoordelijk?
Bij DHL kun je alleen maar een vergoeding krijgen van de verzending tot 15 euro aangezien het niet extra verzekerd was , voor de rest verwijzen ze door naar de verzender...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12886

#2 , 15 nov 2019 22:05

De verkoper is inderdaad aansprakelijk. Wat DHL wel of niet zou vergoeden is zijn probleem, niet het uwe.

pitbullspikey
Berichten: 54

#3 , 21 nov 2019 23:48

had het pakket een trackingnr ? was het verzekerd ?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”