Plaatsing schuifdeur

Pberger1986
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Plaatsing schuifdeur

#1 , 15 nov 2019 19:50

Hallo, ik heb in april dit jaar een bestelling geplaatst bij X om een schuifdeur te plaatsen in onze Dressing. Deze werd in juni dit jaar geplaatst, maar er ontbraken stukken en dus konden ze het niet afwerken. Geen probleem kan gebeuren. Weken later komen ze terug, ze hebben toen iets gedaan, maar er ontbrak terug een stuk. OK geen probleem, later dan maar zeker. Weer weken later gingen ze komen, maar belden ze de dag zelf af omdat ze weer de stukken niet bijhadden. Heb het nu opgegeven om hen nog te contacteren. Maar ik vraag me af of dit zomaar kan, ik bestel iets in april, en in november is het nog niet volledig in orde. Hoe kan ik dit oplossen? Kan ik hen dwingen dit onmiddellijk te maken en ook een schadevergoeding vragen? Wat zijn mijn rechten hierin? Dank u.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 15 nov 2019 22:50

Begin eens met een aangetekende ingebrekestelling.
Je verhaal van hierboven met de juiste datums en de reeds gedane feiten. Is alles al betaald?
n/http://www.google.be/search?q=aangeteke ... =firefox-a

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 16 nov 2019 09:46

Kan je die kast ondertussen gebruiken?

Reclame

Pberger1986
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 nov 2019 12:42

Kan je die kast ondertussen gebruiken?
Ja dat wel, de kast heb ik zelf gemonteerd, de schuifdeur is om de ruimte af te sluiten. Maar de deuren blijven niet dicht. Ik wil gewoon dat ze hier eindelijk eens werk van maken. Ik denk ook dat in hun contract staat dat er binnen de 10 weken levering en plaatsing moet gebeuren, wat dus in mijn ogen niet gebeurd is. Ik wil vooral weten wat mijn rechten zijn zodat ik druk kan zetten op hen. Aangetekend schrijven is idd een optie die ik mss eens moet proberen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 16 nov 2019 19:41

Als een deur van een schuifdeur niet dicht blijft wil dit zeggen dat de rail niet horizontaal staat. Daar zijn toch geen afzonderlijke wisselstukken voor nodig, tenzij jijzelf , die de kast monteerde, een fout hebt gemaakt.

Pberger1986
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 nov 2019 09:27

Als een deur van een schuifdeur niet dicht blijft wil dit zeggen dat de rail niet horizontaal staat. Daar zijn toch geen afzonderlijke wisselstukken voor nodig, tenzij jijzelf , die de kast monteerde, een fout hebt gemaakt.
Er zou een remsysteem ontbreken volgens zeiden ze (omdat het plafond niet waterpas is en daardoor de deur dus niet toe blijft was hun uitleg) , maar ze slagen er blijkbaar niet in om het op te lossen. Zelf heb ik er geen verstand van, anders zou ik het zelf wel trachten op te lossen. Maar hier wou ik vooral weten wat mijn rechten zijn, want ik heb het vermoeden dat dit nog zeer lang kan duren, binnenkort zijn we een jaar verder. Trouwens die schuifdeur staat volledig los van die kast, dus ook al zou daar iets mis mee zijn, dat heeft geen invloed op die schuifdeur, die schuifdeur dient gewoon om de ruimte af te sluiten, en is op geen enkele manier verbonden met de kast, dus mij treft geen enkele schuld.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 17 nov 2019 16:48

Aannemer had die schuifdeur gewoon goed moeten hangen ttz horizontaal.Hij had niet mogen voortbouwen op een scheef plafond. Nu steekt hij de fout op zijn voorganger die de zoldering niet mooi horizontaal pas heeft afgeleverd.
Hij had ofwel het welk moeten weigeren, of horizontaal moeten werken en er een deklatje op plaatsen.
Ik zou hem een deel betalen (80 %) en de redt pas na degelijke afwerking.

Terug naar “Consumenten Koop”