bestelling steenstrips

KathyBavikhove
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

bestelling steenstrips

#1 , 12 nov 2019 09:01

Beste

Op 2 mei 2019 hebben we een bestelbon voor steenstrips getekend met de belofte dat de levering ten laatste twee weken later zou zijn en dat ze ons zouden opbellen.
Wij hebben hier maanden niets meer van gehoord en ondertussen hebben wij ergens anders deze steenstrips gehaald. Op 8 november 2019 kregen we plots telefoon van de firma dat de strips daar al stonden van juli en of we die konden komen halen.
Wij hebben gezegd dat we deze niet meer willen aangezien de bestelling reeds 6 maanden geleden is gebeurd en we nooit een telefoontje van hen hebben gekregen hiervoor. Ze spreken dit ook niet tegen, maar halen allemaal argumenten boven, waarvan één is dat we zelf ook wel eens konden gebeld hebben.
Ze eisen nu dat we 20% van de factuur betalen omdat we de steenstrips nu niet meer willen.
Hebben wij een poot om op te staan of gaan we dit effectief moeten betalen zelfs al is dit niet onze fout maar de hunne?

Met vriendelijke groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 nov 2019 09:12

Staat die belofte van levering binnen de 2 weken op papier? Anders zit je met tweede levering van steensprits.
Werd er een voorschot betaald?

KathyBavikhove
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 nov 2019 09:45

Neen, de belofte is mondeling gebeurd, maar ze hebben wel zelf telefonisch bevestigd dat de bestelling reeds in juli bij hun aanwezig was... Ze zijn gewoon vergeten van ons te bellen...

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 nov 2019 09:54

Ik vrees voor u het ergste !

Je had je koop moeten ontbinden eer je anderen kocht, en je was in het bezit van een bestelbon, zelf eens bellen was toch het minste wat je kon doen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 nov 2019 11:02

één goede raad voor alle TS'ers laat alle beloften, afspraken op papier of email zetten. Mondeling heeft praktische generlei waarde en is niet te bewijzen. En zoals Lowie zegt : eens bellen van uwentwege was een aanrader.
Verloren zaak, of die leverancier moet van zeer goede wil zijn.

KathyBavikhove
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 nov 2019 11:13

Ok, bedankt voor uw snelle reactie's. Zo weet ik waar ik mij kan aan verwachten.

Terug naar “Consumenten Koop”