Ongevraagde factuur

Calypoter88
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ongevraagde factuur

#1 , 04 nov 2019 18:55

Ik had bij conrad een weerstation besteld en betaald, maar toen het geleverd was bleek het om een al gebruikt weerstation te gaan. Na contact op te nemen met Conrad kreeg ik een nieuw weerstation toegestuurd en heb ik het oude terug gestuurd. Daarna kreeg ik nog een weerstation toegestuurd dat ik niet gevraagd had en hadden ze een nieuwe factuur gemaakt. Dat weerstation heb ik dan ook teruggestuurd. Maar nu blijkt er nog een factuur open te staan dat ik weiger te betalen. Ze hebben ipv de factuur ongedaan te maken het bedrag van het weerstation teruggestort.

Ze maakten constant fouten, wat kan ik daaraan doen. Ik heb geen zin om die 2de factuur te betalen (want ze rekenen al extra kosten aan).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#2 , 09 nov 2019 14:33

Zet uw verhaal in een AS samen met het dwingende verzoek u niet langer lastig te vallen of dat u anders klacht neerlegt wegens belaging.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 09 nov 2019 14:45

Ze hebben ipv de factuur ongedaan te maken het bedrag van het weerstation teruggestort.
Als ik uw verhaal goed lees, kreeg u 3 weerstations geleverd waarvan 2 teruggestuurd werden

Daarvan heeft u 1 weerstation betaald en 1 weerstation terugbetaald gekregen (de oorspronkelijke bestelling)

Netto heeft u dus niet betaald voor het gekochte product dat u nog in bezit heeft


Ik kan u dan enkel aanraden de rekening ASAP te betalen, want dit gaat enkel duurder worden ...


Dat het niet de beste of meest klantvriendelijke manier van werken is, kan best zijn.
Gaat blijkbaar mis bij hun retour/vervang/terugstortingsbeleid waarbij ze alles door elkaar klutsen
Daar moet u dan als klant uw conclusie uit trekken voor de toekomst.

Maar netto staat IMO uw factuur dus nog steeds open ...

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 nov 2019 17:35

Volg de raad van Inazuma op, liever vandaag nog dan morgen. Zoals Inazuma stelt, heeft u niet betaald voor wat u geleverd werd.
Vergissen is menselijk.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Calypoter88
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 nov 2019 20:40

Het feit is dat ze een factuur hebben aangemaakt en een weerstation hebben verstuurd dat ik niet besteld heb. Ik heb dat dan ook teruggestuurd. Dat ze daarbij de verkeerde factuur hebben terugbetaald is hun probleem. Wettelijk gezien kunnen ze toch niet eisen dat ik een ongevraagde factuur betaal.

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 18 nov 2019 21:25

Bent u daar zo zeker van?
Hebt u hen al gewezen op feit dat ze de verkeerde factuur gecrediteerd hebben?

Uw uitleg zal de rechtbank niet graag horen.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#7 , 20 nov 2019 12:03

Het feit is dat ze een factuur hebben aangemaakt en een weerstation hebben verstuurd dat ik niet besteld heb. Ik heb dat dan ook teruggestuurd. Dat ze daarbij de verkeerde factuur hebben terugbetaald is hun probleem. Wettelijk gezien kunnen ze toch niet eisen dat ik een ongevraagde factuur betaal.
Er klopt toch iets niet aan uw verhaal.

U bestelt weerstation A en krijgt daarbij factuur A'. U betaalt deze. Bij de levering blijkt iets niet in orde. U protesteert terecht. Men stuurt u een conform product toe, u stuurt het niet-conforme terug.

Men betaalt u het bedrag van A' terug.

Vervolgens stuurt men u weerstation B met factuur B'. U wil dit product niet - het is ongevraagd: u stuurt het terug. U betaalt factuur B' niet.

Dan moet A' toch betaald worden? U heeft nu toch een gratis weerstation?
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#8 , 20 nov 2019 12:26

Veronderstel dat de verkoper je dagvaardt voor de rechtbank in betaling van de factuur. Als je daar je verhaal doet kan de leverancier zijn vordering wijzigen en betaling vragen van hetgeen ten onrechte werd terugbetaald. Dan wordt je toch veroordeeld tot betaling. Een rechter zal weinig begrip hebben voor je 'spitsvondigheden' om een gratis weerstation te bekomen.

Terug naar “Consumenten Koop”